Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAH713 | SERT ÇEKİRDEKLİ MEYVE TÜRLERİ ISLAHI | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Sert çekirdekli meyve türlerinin ıslah amaçlarını ve yöntemlerini öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sert çekirdekli meyve türlerinin ıslah amaçlarını bilir | 2 | Sert çekirdekli meyve türlerinin ıslah yöntemlerini ve değerlendirme yöntemlerini bilir | 3 | Sert çekirdekli meyve türlerinin ıslahında son gelişmeleri bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Şeftalide ıslah amaçları ve yöntemleri, Nektarinde ıslah amaçları ve yöntemleri, Kayısıda ıslah amaçları ve yöntemleri, Erikte ıslah amaçları ve yöntemleri, Kirazda ıslah amaçları ve yöntemleri, Vişnede ıslah amaçları ve yöntemleri, Sert çekirdekli meyve türleri ıslahında güncel araştırmalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Şeftalide ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 2 | Şeftalide ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 3 | Nektarinde ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 4 | Nektarinde ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 5 | Kayısıda ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 6 | Kayısıda ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 7 | Kayısıda ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 8 | Ara sınavı | | | 9 | Erikte ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 10 | Erikte ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 11 | Kirazda ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 12 | Kirazda ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 13 | Vişnede ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 14 | Vişnede ıslah amaçları ve yöntemleri | | | 15 | Sert çekirdekli meyve türleri ıslahında güncel araştırmalar | | | 16 | Yılsonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Notları
Janick, J.; N. Moore, J. (Editors), 1996. Fruit Breeding (Volume I. Tree and Tropical Fruits). John Wiley and Sons, Inc., 616 p.
Özbek, S., 1978. Özel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). ÇÜZF Yayınları: 128, 486.
Westwood, M.N., 1978. Temperate-Zone Pomology. W.H. Freeman and Company, San Francisco. 428 p.
Poincelot, R.P., 1908. Horticulture: Principles and Practical Applications. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632, 652 p.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 13 | 3 | 39 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 12 | 120 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 12 | 108 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|