Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FMA720FUZZY TOPOLOGYZorunlu126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
The aim of the course is • to teach L-fuzzy sets • to equip students with the knowledge and skills of operations of L-fuzzy sets • to develop the ability of the students to pure maths • to give students the opportunity to think • to enable students develop function knowledge • to allow students become proficient in fuzzy set theory • to give the students basic information about well fuzzy topology • to provide the basic knowledge about L-fuzzy compactness • to introduce the students with L-fuzzy connectedness
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Serkan Karataş
Öğrenme Çıktıları
1L-bulanık kümeler hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak
2Etkili düşünebilmek
3L-bulanık kümelerle bulanık kümeler arasındaki ilişkileri açıklayabilmek
4Teorik (pür) matematik becerisini arttırmak
5Bulanık topoloji hakkında bilgi sahibi olmak
6L-bulanık kümeleri üzerinde topolojik yapılar geliştirmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak
7To have the knowledge and skills of L-fuzzy sets Effectively be able to think Able to explain relations fuzzy sets and L-fuzzy sets Demonstrate the ability to pure mathematics To have knowledge about fuzzy topology Receive responsibilities as an individual and a team member to develop the topological structures on L-fuzzy sets
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
• L-fuzzy sets • L-fuzzy topological space and its fundamental properties • L-fuzzy continuous functions and the categories of L-fuzzy topological spaces
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction
2L-fuzzy sets
3L-fuzzy topological space and its fundamental properties
4L-fuzzy continuous functions and the categories of L-fuzzy topological spaces
5L-fuzzy continuous functions and the categories of L-fuzzy topological space
6The relations among the classical topological spaces, L-topoloical spaces and L-fuzzy topological spaces
7The relations among the classical topological spaces, L-topoloical spaces and L-fuzzy topological spaces
8The definition of a base and subbase in L-fuzzy topological spaces, Iiitial and final L-fuzzy topologies
9Interior and closure operators in L-fuzzy topological spaces
10Interior and closure operators in L-fuzzy topological spaces
11Neighborhood systems in L-fuzzy topoogical spaces
12Neighborhood systems, convergence of nets and filters in L-fuzzy topological spaces
13 Different approximations of compactness in L-fuzzy topological spaces and some of their properties
14Different approximations of compactness in L-fuzzy topological spaces and some of their properties
15Uniform L-fuzzy topological spaces
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Liu Ying-Ming, Fuzzy Topology, World Scientific, 1997 2. N. Palaniappan, Fuzzy Topology, Alpha Science International Ltd., 2002. 3. U. Höhle, S.E.Rodabaugh, Mathematics of Fuzzy Sets; logic, topology and measure theory, The Handbook of Fuzzy Sets Series, Kluwer Academic Publisher, Boston, Dordrecht, London, 1999. 4. S.E.Rodabaugh, E.P.Klement, U. Höhle, Applications of Category Theory to Fuzzy Subsets, Kluwer Academic Publishers, 1992. 5. S.E.Rodabaugh and E.P.Klement, Topological and Algebraic Structures in Fuzzy Sets, A Handbook of Recent Developments in the Mathematics of Fuzzy Sets, Kluwer Academic Publishers, 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Makeup Examination122
Attending Lectures10550
Problem Solving10550
Discussion10550
Self Study10550
Individual Study for Mid term Examination10550
Individual Study for Final Examination10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)306
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
ÖÇ45555555
ÖÇ55555555
ÖÇ65555555
ÖÇ7       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00