Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES618175403 | TÜRK SPOR TARİHİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tarih boyunca insanoğlunun hareket, oyun ve spor mahiyetiyle yaptığı fiziksel ve mental aktivitelerin ortaya çıkış ve gelişip evrilme süreçlerini anlamak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
öğretim üyeleri |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Oyun ve hareket kültürünü tanımlayıp kapsamını kavrayacak; farklı coğrafyalarda Antik Çağlar'dan bugüne ne tür oyunlar oynandığını kültürel ve tarihi çerçevede ana hatlarıyla özetleyebileceklerdir. | 2 | Jimnastik, beden eğitimi ve modern sporların doğuş ve gelişme süreçlerini sosyal ve tarihsel perspektifte değerlendirebileceklerdir. | 3 | 20. yüzyılda sporun ve beden eğitiminin gelişim ve yayılma süreçlerini takip edebileceklerdir. | 4 | Modern Olimpiyatlar'ın kuruluş felsefesini ve günümüzdeki anlam ve önemini tarihsel perspektifte yorumlayabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi, hareket kültürü ve sporun tanımı ve kapsamı. Farklı coğrafyalarda oyunların incelenmesi. Antik Olimpiyatlar ve oyunlar. Avrupa'da jimnastik ve beden eğitiminin evrimi. Modern sporların ortaya çıkışı. Modern Olimpiyatlar ve 20 . yüzyılda spor ve beden eğitimi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma; Dersin mahiyeti. | | | 2 | Kavramsal Giriş: Hareket, Oyun ve Spor.
| | | 3 | Antik Çağlar'da Spor; Sporun Farklı Kültürlerde Ortaya Çıkışı ve Semboller.
| | | 4 | Antik Olimpiyat Oyunları
| | | 5 | Modern öncesi çağlarda spor: tematik bakış.
| | | 6 | Modern öncesi çağlarda spor: sosyo-politik bakış.
| | | 7 | Jimnastik ve beden eğitimi disiplininin doğuşu
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Modern sporların doğuşu
| | | 10 | 20. yüzyıl öncesi Türkler'de spor
| | | 11 | 20. yüzyılda spor; Türkiye'de beden eğitimi ve sporun gelişmesi
| | | 12 | Uzakdoğu Sporları
| | | 13 | Modern Olimpiyatlar-I
| | | 14 | Modern Olimpiyatlar-II
| | | 15 | FİFA Dünya Kupası
| | | 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı / Malzemesi
1 McComb, David G. (1998), Sports: An Illustrated History, Oxford University Press, Oxford.
2 McComb, David (2004),Sports in World History, Routledge, New York.
İlave Kaynak
1 Alpman, Cemal (1972), Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi, İstanbul.
2 Erdemli, Atilla (1996), İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul.
3 Gillet, Bernard (1975), Spor Tarihi, Gelişim Yayınları, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|