Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BES618175403TÜRK SPOR TARİHİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Tarih boyunca insanoğlunun hareket, oyun ve spor mahiyetiyle yaptığı fiziksel ve mental aktivitelerin ortaya çıkış ve gelişip evrilme süreçlerini anlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
öğretim üyeleri
Öğrenme Çıktıları
1Oyun ve hareket kültürünü tanımlayıp kapsamını kavrayacak; farklı coğrafyalarda Antik Çağlar'dan bugüne ne tür oyunlar oynandığını kültürel ve tarihi çerçevede ana hatlarıyla özetleyebileceklerdir.
2Jimnastik, beden eğitimi ve modern sporların doğuş ve gelişme süreçlerini sosyal ve tarihsel perspektifte değerlendirebileceklerdir.
320. yüzyılda sporun ve beden eğitiminin gelişim ve yayılma süreçlerini takip edebileceklerdir.
4Modern Olimpiyatlar'ın kuruluş felsefesini ve günümüzdeki anlam ve önemini tarihsel perspektifte yorumlayabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Beden eğitimi, hareket kültürü ve sporun tanımı ve kapsamı. Farklı coğrafyalarda oyunların incelenmesi. Antik Olimpiyatlar ve oyunlar. Avrupa'da jimnastik ve beden eğitiminin evrimi. Modern sporların ortaya çıkışı. Modern Olimpiyatlar ve 20 . yüzyılda spor ve beden eğitimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma; Dersin mahiyeti.
2Kavramsal Giriş: Hareket, Oyun ve Spor.
3Antik Çağlar'da Spor; Sporun Farklı Kültürlerde Ortaya Çıkışı ve Semboller.
4Antik Olimpiyat Oyunları
5Modern öncesi çağlarda spor: tematik bakış.
6Modern öncesi çağlarda spor: sosyo-politik bakış.
7Jimnastik ve beden eğitimi disiplininin doğuşu
8Arasınav
9Modern sporların doğuşu
1020. yüzyıl öncesi Türkler'de spor
1120. yüzyılda spor; Türkiye'de beden eğitimi ve sporun gelişmesi
12Uzakdoğu Sporları
13Modern Olimpiyatlar-I
14Modern Olimpiyatlar-II
15FİFA Dünya Kupası
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi 1 McComb, David G. (1998), Sports: An Illustrated History, Oxford University Press, Oxford. 2 McComb, David (2004),Sports in World History, Routledge, New York. İlave Kaynak 1 Alpman, Cemal (1972), Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi, İstanbul. 2 Erdemli, Atilla (1996), İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul. 3 Gillet, Bernard (1975), Spor Tarihi, Gelişim Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14570
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)186
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ13          
ÖÇ2     4     
ÖÇ3   3       
ÖÇ4         5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00