|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES611175403 | SPORDA PERFORMANS ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Sporcuların fiziksel, fizyolojik ve psikolojik özelliklerin ölçülmesi ve antrenman sonuçlarının değerlendirilmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Ercüment ERDOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Beden kompozisyonu ve antropometrik testleri uygulayabilir ve değerlendirebilir | 2 | Spor Branşına özgü fizyolojik özellikleri belirler ve test uygulayabilir , değerlendirebilir. | 3 | Fiziksel ve fonksiyonel kapasiteleri ölçen saha tesylerini uygulayabilir ve değerlendirebilir. | 4 | Fiziksel ve fonksiyonel kapasiteleri ölçen laboratuar testelrini uygulayabilir ve değerlendirebilir. | 5 | Test öncesi hazırlık koşullarını bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ölçme ve değerlendirme planlama, ölçme ve değerlendirmede bilgisayar kullanımı, fiziksel uyğunluğu değerlendirme uygulamaları,aerobik gücün ölçülmesi ( Direk), aerobik gücün ölçülmesi (İndirek ),kan laktatı ve respiratuar sistem ölçümleri, anaerobik güç ve kapasite ölçümleri, hareket genişliğinin ölçümü, antropometrik ölçümler , motor yeteneğin ölçülmesi ve değerlendirilmesi, sürat, dayanıklılık , kuvvetin değerlendirilmesi, reaksiyon-hareket-tepki zamanı ölçümü, gençlerde ve yetişkinlerde fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi, sporda psikolojik ölçüm ve değerlendirmeler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Egzersiz Labaratuvarının uygunluk prensipleri | | x | 2 | Testler öncesi hazırlık çalışmaları | x | x | 3 | Sporcuların aerobik güç ve anaerobik kapasitesinin tahmini | x | | 4 | Kan laktik asit seviyesindeki değişimler | x | | 5 | Antropometrık değerlendirme protokolleri | x | | 6 | Kan örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
| x | | 7 | Performans için esneklik ölçümü ve sakatlıktan korunma prensipleri | x | | 8 | Ara sınav | x | | 9 | Maksimal oksijen tüketiminin belirlenmesi | x | | 10 | Takım sporlarında fizyolojik değerlendirme protokolleri | x | | 11 | Güç ve Kuvveti | x | | 12 | Sporcuların Değerlendirilmesinde izometrik testlerin sınırlılıkları | x | | 13 | İzometrik kuvvet test ekipmanlarıyla kuvvetin değerlendirilmesi | x | | 14 | İzoinertial Kuvvetin değerlendirme kriterleri | x | | 15 | Farklı spor dallarında fizyolojik değerlendirme protokolleri | x | | 16 | Final sınavı | x | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ACSM's Health-Related Physical Fitness Assessment Manual, Wolters Kluwer,Lippincott Williams &Wilkins, 2008.
C. John.Gore (Ed), Ausrtalian Sports Commission, Physiological Tests for Elite Athletes, Human Kinetics, ISBN:0-7360-0326-6, 2000.
Debra J.R. A Multilevel Approach to Study of Motor Control and Learning, Ally&Bacon,1997.
J.R.Morrow, A.W.Jakson, J.G.Disch, D.P.Mood, Mood, Measurement and Evaluations in Human Performance,HumanKinetics,1995.
Peter j. Maud, Carl Foster, Physiological Assesment of Human Fitness, Human Kinetcs 1995.
Vivian H.Heyward, Advanced Fitness Assessment and Exercise prescription, human Kinetics 2002.
Edward m. Winter, Andrew M. Jones, R.C. Richarda Davison, Paul D. Bromley, Tom H.Mercer, Sports And Exercise Physiology Testing,Routlege, ISBN10:0-415-36140-0, 2007.
Adnan Kamar, Sporda Yetenek Beceri ve Performans Testleri, Nobel, ISBN:975-591-513-3, 2003. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 | Deney | 8 | 1 | 8 | Makale Kritik Etme | 10 | 2 | 20 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|