Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB637 | KUR'AN TEFSİRLERİNDE DİL/SARF NAHİV İLMİ ÖZELLİKLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bazı rivayet ve dirayet tefsirlerindeki sarf/nahiv ilmi ile ilgili özellikleri öğrencilere kavratmak. Öğrencilerin Arapça dilbilgisi bilgilerini pekiştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Cemal SANDIKÇI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Arapça'da sarf ve nahiv ilminin anlamını öğrencilere kavratmak. | 2 | Bazı tefsir kaynaklarındaki dil/sarf/nahiv özelliklerini öğrencilere öğretmek. | 3 | Kur'an'daki bazı cümlelerin dil bakımından inceleyip anlayabilme becerisi kazandırmak. | 4 | Öğrencinin i'rab bilgilerini pratik olarak kullanabilmesini sağlamak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Emir ve nehiy uslübü, 7 kısım fiiller, İsmin çeşitleri, ismin özellikleri, merfuat, Nevasih, mansubat |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fiil ve çeşitleri | | | 2 | İsim ve çeşitleri | | | 3 | Arapçada terkipler | | | 4 | Merfu /mansup ve mecrur kavramları | | | 5 | Arapçada tamlamalar | | | 6 | İrab nedir, tanımı ve örnekler | | | 7 | İsmin özellikleri | | | 8 | Zamirler | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | İşaret isimleri | | | 11 | Fail ve meful kavramı | | | 12 | Bazı soru isimleri | | | 13 | Atıf harfleri | | | 14 | Harf ve hareke değişmeleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sabuni Tefsiri/Muhammed Ali Sabuni, (3 cilt); Arapça/Türkçe sözlük/Serdar Mutçalı, Sarf-Nahiv-Edatlar/Mustafa Meral Çörtü |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 3 | 5 | 15 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 9 | 4 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|