|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB614 | TASAVVUFUN TARTIŞMALI KONULARI | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, Tasavvufa diğer İslam Alimlerinin yönelttiği tenkitler, sufilerin tasavvufa yönelik tenkitleri, tasavvufta yabancı tesir meselesi, Şiilik ve tasavvuf, tasavvufî bilginin yapısı ve temel özellikleri hakkında ilgi vermektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr. Üyesi Hatice Çubukcu | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tasavvuf problemlerini bilmek | 2 | Bu konudaki kaynakları tanımak | 3 | Meseleleri etraflıca tartışabilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sufilerin tasavvufu tenkidi ve melamet düşüncesi Tasavvufa içeriden bir tenkit örneği Tasavvufun Kökenine dair yapılan tartışmalar Şiilik ve Tasavvuf Seyr u Süluk, inrisab ve bey’at Şeyh-Mürşid, Silsile Zikir, ayin, sema Mücahede ve Riyazet Rabıta Ledün İlmi Tevekkül, kesb Bilgi anlayışı, Marifet Keşf ve keramet Ricalü-l-Gayb | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sufilerin tasavvufu tenkidi ve melamet düşüncesi | | | 2 | Tasavvufa içeriden bir tenkit örneği | | | 3 | Tasavvufun Kökenine dair yapılan tartışmalar | | | 4 | Şiilik ve Tasavvuf | | | 5 | Seyr u Süluk, inrisab ve bey’at | | | 6 | Şeyh-Mürşid, Silsile | | | 7 | Zikir, ayin, sema | | | 8 | Mücahede ve Riyazet | | | 9 | Rabıta | | | 10 | Ledün İlmi | | | 11 | Tevekkül, kesb | | | 12 | Bilgi anlayışı, Marifet | | | 13 | Keşf ve keramet | | | 14 | Ricalü-l-Gayb | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | H. Kamil Yılmaz, Tasavvuf Meseleleri, Erkam yay.
İbrahim Sarmış, Tasavvuf ve İslam, İstanbul, 1997.
Ahmet Ögke, “Tasavvufa Yöneltilen Eleştiriler ve İbrahim Sarmış’ın “Tasavvuf ve İslam” Adlı Kitabı”, İlim ve Sanat, Nisan-1996, ss. 70-76.
Ercüment Özkan, Tasavvuf ve İslam, İst. 1996.
Ferit Aydın, Tarikatta Rabıta ve Nakşibendilik, İst. 1996.
Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İst. 2006.
Süleyman Uludağ, “Şiilik’te Tasavvuf”, Milletler Arası Tarihte ve Günümüzde Şiilik Semp., İst. 1993.
Erol Güngör, İslam Tasavvufunun Meseleleri.
Ali Bolat, Bir Tasavvuf Okulu Olarak Melametilik, İnsan yay. İst. 2003.
Mustafa Kara, Tasavvufi Hayat ve Düşünceyi Tenkit (İsmail Hakkı Bursevi Örneği), Bursa’da Dünden Bugüne Tasavvuf Kültürü , 2003, cilt: II, sayı: , s. 195-203.
Mehmet Bayrakdar, Tasavvufa Yabancı Tesir meselesi.
İrfan Gündüz, Tasavvufi Bir Terim Olarak Rabıta.
Süleyman Uludağ, Ruhbanlık ve Tasavvuf.
Süleyman Uludağ, Keşif ve Keramet.
Ali Bolat, Muhasibi’ye Göre Marifetin Unsurları.
Ahmet Ögke, Bir Tasavvuf Terimi Olarak Ricâlü’l-Gayb -İbn Arabî’nin Görüşleri-, Tasavvuf: İlmîve Akademik Araştırma Dergisi, 2001, cilt: II, sayı: 5, s. 161-201. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Makale Yazma | 3 | 10 | 30 | Bireysel Çalışma | 15 | 5 | 75 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | | | 3 | | | | | | | 3 | | | | | 3 | | ÖÇ2 | | 2 | | | | | | 4 | | | | | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | 4 | | 5 | | | | | | 3 | | | | 3 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|