Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB614TASAVVUFUN TARTIŞMALI KONULARIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, Tasavvufa diğer İslam Alimlerinin yönelttiği tenkitler, sufilerin tasavvufa yönelik tenkitleri, tasavvufta yabancı tesir meselesi, Şiilik ve tasavvuf, tasavvufî bilginin yapısı ve temel özellikleri hakkında ilgi vermektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Hatice Çubukcu
Öğrenme Çıktıları
1 Tasavvuf problemlerini bilmek
2Bu konudaki kaynakları tanımak
3Meseleleri etraflıca tartışabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sufilerin tasavvufu tenkidi ve melamet düşüncesi Tasavvufa içeriden bir tenkit örneği Tasavvufun Kökenine dair yapılan tartışmalar Şiilik ve Tasavvuf Seyr u Süluk, inrisab ve bey’at Şeyh-Mürşid, Silsile Zikir, ayin, sema Mücahede ve Riyazet Rabıta Ledün İlmi Tevekkül, kesb Bilgi anlayışı, Marifet Keşf ve keramet Ricalü-l-Gayb
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sufilerin tasavvufu tenkidi ve melamet düşüncesi
2Tasavvufa içeriden bir tenkit örneği
3Tasavvufun Kökenine dair yapılan tartışmalar
4Şiilik ve Tasavvuf
5Seyr u Süluk, inrisab ve bey’at
6Şeyh-Mürşid, Silsile
7Zikir, ayin, sema
8Mücahede ve Riyazet
9 Rabıta
10 Ledün İlmi
11 Tevekkül, kesb
12 Bilgi anlayışı, Marifet
13 Keşf ve keramet
14 Ricalü-l-Gayb
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
H. Kamil Yılmaz, Tasavvuf Meseleleri, Erkam yay. İbrahim Sarmış, Tasavvuf ve İslam, İstanbul, 1997. Ahmet Ögke, “Tasavvufa Yöneltilen Eleştiriler ve İbrahim Sarmış’ın “Tasavvuf ve İslam” Adlı Kitabı”, İlim ve Sanat, Nisan-1996, ss. 70-76. Ercüment Özkan, Tasavvuf ve İslam, İst. 1996. Ferit Aydın, Tarikatta Rabıta ve Nakşibendilik, İst. 1996. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İst. 2006. Süleyman Uludağ, “Şiilik’te Tasavvuf”, Milletler Arası Tarihte ve Günümüzde Şiilik Semp., İst. 1993. Erol Güngör, İslam Tasavvufunun Meseleleri. Ali Bolat, Bir Tasavvuf Okulu Olarak Melametilik, İnsan yay. İst. 2003. Mustafa Kara, Tasavvufi Hayat ve Düşünceyi Tenkit (İsmail Hakkı Bursevi Örneği), Bursa’da Dünden Bugüne Tasavvuf Kültürü , 2003, cilt: II, sayı: , s. 195-203. Mehmet Bayrakdar, Tasavvufa Yabancı Tesir meselesi. İrfan Gündüz, Tasavvufi Bir Terim Olarak Rabıta. Süleyman Uludağ, Ruhbanlık ve Tasavvuf. Süleyman Uludağ, Keşif ve Keramet. Ali Bolat, Muhasibi’ye Göre Marifetin Unsurları. Ahmet Ögke, Bir Tasavvuf Terimi Olarak Ricâlü’l-Gayb -İbn Arabî’nin Görüşleri-, Tasavvuf: İlmîve Akademik Araştırma Dergisi, 2001, cilt: II, sayı: 5, s. 161-201.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Makale Yazma31030
Bireysel Çalışma15575
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ12  3      3    3 
ÖÇ2 2     4    4    
ÖÇ3  4 5     3   3  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00