Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB651-16SEMİNERZorunlu1225
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar çerçevesinde sözlü sunum becerileri kazandırarak, tez çalışmasının amaçlarını, kapsamını ve izlenecek yol haritasını belirlemektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Supervisor of the Master Thesis
Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6Öğrenciler ilgili bilim dalına ilişkin genel akademik terminolojiyi tanır
7Sözlü ev yazılı (Powerpoint bv.) sunum becerilerini geliştirir.
8Akademik kurallar çerçevesinde taradığı literatürü bir araya getirerek bilimsel bir rapor hazırlar
9Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler.
10Hazırladığı raporu sunar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yüksek lisans öğrencilerinin alanıyla ilgili tez konularına temel teşkil etmesi, bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerini artırması, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması amacı ile yaptığı çalışmaları rapor haline getirip,sunduğu bir derstir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması.
2Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması
3Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması
4 Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması
5Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve demonstrasyonların yapılması.
6Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
7Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması
8İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
9İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
10İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
11İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması.
12Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
13Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi
14Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili araştırma yapıp, sunum hazırlamak için gerekli olan her türlü kitap ve ilgili dergiler. Alanı ile ilgili çeşitli veri tabanları ve İnternet
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım1410140
Tartışma7214
Takım/Grup Çalışması10880
Seminer4416
Makale Yazma1015150
Makale Kritik Etme1010100
Toplantı Başkanlığı Yapma1010100
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma1510150
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)750
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ1434544 3 3334334 
ÖÇ2333333 3 3333434 
ÖÇ3443333 3 3344333 
ÖÇ4344343 3 2433343 
ÖÇ5443424 3 3344443 
ÖÇ6                 
ÖÇ7                 
ÖÇ8                 
ÖÇ9                 
ÖÇ10                 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00