Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİB504KONULU MEAL/TEFSİR DERSLERİ-IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kur’an-ı Kerim meallerinin Kur’an manalarını anlamada sağladığı imkanın farkına varmak, bir konunun Kur’an-ı Kerimde nasıl araştırılacağı becerisini elde etme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Orhan İYİBİLGİN
Öğrenme Çıktıları
1Tefsir, tercüme, meal ve aralarındaki farkları kavrar, Kur’an’ın edebî i’cazı yönünden mealleri değerlendirebilir.
2Meallerde görülen sorunları ve sebeplerini bilir.
3Bir konuyla ilgili ayetleri nasıl bulacağını bilir, Kur’an merkezli araştırma yapabilme kabiliyeti kazanır.
4Bazı sure ve ayetlerin Türkçe anlamlarını mealler çerçevesinde değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kur’an-ı Kerim mealleri, meallerde dikkat edilmesi gereken hususlar ve Kur’an-ı Kerimin ihtiva ettiği konular
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tefsir, tercüme, meal ne demektir? Aralarındaki farklar
2Tercüme çeşitleri, Kur’an-ı Kerim’in edebî i’cazı bağlamında tercümesinin imkanı
3Kur’an-ı Kerim’in ilk çevirileri, Türkiye’de meal çalışmaları
4İ’rab bakımından meallerde görülen farklılıklar
5Müteşabih ayetlerin meallerde çevirilerinin karşılaştırılması
6Kur’an-ı Kerimde deyimsel ifade ve kalıpların meallerde çevirisi
7Çokanlamlılık ve meallere yansıması
8Ara sınav
9Bazı meallerin kullanılan dil bakımından değerlendirilmesi
10Mukayeseli meal tahilleri “Fatiha Suresi” örneği
11Mukayeseli meal tahlilleri kısa sureler
12Mukayeseli meal tahlilleri kısa sureler
13Konulu tefsir tanımı, tarihçesi
14Konulu tefsirde araştırma yöntemi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Suyutî, Celâlüddin, el-‘Itkân fî ‘Ulûmi’l-Kur’an Zerkeşî, Bedrüddin, el-Burhân fî ‘Ulûmi’l-Kur’an Konulu Tefsire Giriş, Muhsin DEMİRCİ Cumhuriyet Dönemi Meal Çalışmaları, Sadrettin GÜMÜŞ Kur'an Meallerin'de İ'rab Bağlamındaki Tercüme Problemleri, Muhammed AYDIN Kur'an'ı Anlamada Dilin Gücü, Nasrullah HACIMÜFTÜOĞLU Kur'andaki Deyimler ve Zemahşerî'nin Keşşaf'ı, Abdülceli BİLGİN
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4312
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5315
Okuma12224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ15  3        4 4  
ÖÇ2 53  4    4    4 
ÖÇ3  4 4    4      3
ÖÇ45            5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00