Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB504 | KONULU MEAL/TEFSİR DERSLERİ-I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kur’an-ı Kerim meallerinin Kur’an manalarını anlamada sağladığı imkanın farkına varmak, bir konunun Kur’an-ı Kerimde nasıl araştırılacağı becerisini elde etme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Orhan İYİBİLGİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tefsir, tercüme, meal ve aralarındaki farkları kavrar, Kur’an’ın edebî i’cazı yönünden mealleri değerlendirebilir. | 2 | Meallerde görülen sorunları ve sebeplerini bilir. | 3 | Bir konuyla ilgili ayetleri nasıl bulacağını bilir, Kur’an merkezli araştırma yapabilme kabiliyeti kazanır. | 4 | Bazı sure ve ayetlerin Türkçe anlamlarını mealler çerçevesinde değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur’an-ı Kerim mealleri, meallerde dikkat edilmesi gereken hususlar ve Kur’an-ı Kerimin ihtiva ettiği konular |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tefsir, tercüme, meal ne demektir? Aralarındaki farklar | | | 2 | Tercüme çeşitleri, Kur’an-ı Kerim’in edebî i’cazı bağlamında tercümesinin imkanı | | | 3 | Kur’an-ı Kerim’in ilk çevirileri, Türkiye’de meal çalışmaları | | | 4 | İ’rab bakımından meallerde görülen farklılıklar | | | 5 | Müteşabih ayetlerin meallerde çevirilerinin karşılaştırılması | | | 6 | Kur’an-ı Kerimde deyimsel ifade ve kalıpların meallerde çevirisi | | | 7 | Çokanlamlılık ve meallere yansıması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bazı meallerin kullanılan dil bakımından değerlendirilmesi | | | 10 | Mukayeseli meal tahilleri “Fatiha Suresi” örneği | | | 11 | Mukayeseli meal tahlilleri kısa sureler | | | 12 | Mukayeseli meal tahlilleri kısa sureler | | | 13 | Konulu tefsir tanımı, tarihçesi | | | 14 | Konulu tefsirde araştırma yöntemi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Suyutî, Celâlüddin, el-‘Itkân fî ‘Ulûmi’l-Kur’an
Zerkeşî, Bedrüddin, el-Burhân fî ‘Ulûmi’l-Kur’an
Konulu Tefsire Giriş, Muhsin DEMİRCİ
Cumhuriyet Dönemi Meal Çalışmaları, Sadrettin GÜMÜŞ
Kur'an Meallerin'de İ'rab Bağlamındaki Tercüme Problemleri, Muhammed AYDIN
Kur'an'ı Anlamada Dilin Gücü, Nasrullah HACIMÜFTÜOĞLU
Kur'andaki Deyimler ve Zemahşerî'nin Keşşaf'ı, Abdülceli BİLGİN
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | 3 | | | | | | | | | 4 | | 4 | | | ÖÇ2 | | 5 | 3 | | | 4 | | | | | 4 | | | | | 4 | | ÖÇ3 | | | 4 | | 4 | | | | | 4 | | | | | | | 3 | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|