Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİB503 | KUR'AN KISSALARI | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kur’an kıssaları hakkında gerekli bilgiye sahip olma, doğru yorum yapabilme kabiliyeti kazandırma |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Orhan İYİBİLGİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kıssaların önemi ve amacını açıklar | 2 | Kuran kıssalarının tarihi açıdan değerini ifade eder | 3 | Kur’an’da geçen bazı kıssaları bilir analiz eder | 4 | Kıssalarla ilgili klasik tefsir kaynaklarındaki metinleri anlar | 5 | Alanla ilgili terminolojiyi kullanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kıssa kavramı, Kur’an-ı kerimde geçen kıssalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kıssa kavramı kıssaların önemi | | | 2 | Kuran kıssalarının çeşitleri ve sınıflandırılması | | | 3 | Kıssaların temel özellikleri | | | 4 | Kur’an kıssalarının kaynağı hakkındaki iddalar | | | 5 | Kur’an kıssaları ve Kitab-ı mukaddeste geçen kıssaların mukayesesi | | | 6 | Kıssaların hedefleri | | | 7 | Kur’an kıssalarında geçen bazı kavramlar | | | 8 | Kıssaların tarihi gerçekliği | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Kıssa örnekleri Yusuf kıssası | | | 11 | Hz. Adem’in yaratılış kıssası | | | 12 | Hz. Musa kıssası | | | 13 | Ashab-ı kehf kıssası | | | 14 | Bahçe sahiplerinin kıssası | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mitoloji, Kuran Kıssaları ve Tarihi Gerçeklik, Şehmus DEMİR,
Kur'an Kıssalarına Giriş, M. Sait ŞİMŞEK,
Safvetü't-Tefasir, Sabuni,
Envâru't-Tenzîl ve Esrâru'-Te'vil, Beydavi,
Mefatih'ul-Gayb, Razi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | | 3 | 2 | 2 | 5 | 1 | | 3 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | | 2 | | 1 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | | 5 | 5 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | | 5 | | 5 | 3 | 3 | | | | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|