Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRAY502 | GRAFİK ATÖLYE PROJE II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Önceki dönemde edinilen grafik tasarımın temel ilkelerine ait bilgilerin, grafik proje üretiminde kullanılabilmesi yeterliliği kazandırmak. Amblem, logo, afiş gibi grafik tasarımın başlıca uygulamalarıyla ilgili teknik ve teorik bilgileri uygulama üzerinden aktarabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr.Adem YÜCEL, Yrd.Doç.Dr.Aytaç ÖZMUTLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 14 | Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. | 15 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Amblem, logo, afiş gibi grafik tasarımın başlıca uygulamaları hakkında teorik bilgiye sahip olur ve bunlara ait ilke ve teknikleri uygulayabilir
2. Rastgele seçilerek bir araya getirilmiş iki farklı harf karakterini çözümleyerek amblem tasarlayabilir
3. Günümüzün yerel ve evrensel sorunlarını takip ederek bu konularla ilgili sosyal içerikli bir afişi genelde grafik tasarımın özelde ise afiş konusunun ilke ve tekniklerine bağlı kalarak tasarlayabilir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler ve ilk projenin verilmesi | | | 2 | Önceki dönemde yapılan stilizasyonların logoya dönüştürülmesi, ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 3 | Eskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş | | | 4 | Amblem Çalışması | | | 5 | İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 6 | Eskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Afiş çalışması, Konu ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, örneklerin gösterilmesi | | | 9 | İlk afiş konularının seçimi ve araştırma aşamasına geçiş | | | 10 | Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 11 | Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş | | | 12 | İkinci afiş konularının seçimi ve araştırma aşamasına geçiş | | | 13 | Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 14 | Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 12 | 8 | 96 |
Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ15 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|