Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GRAY507TASARIM ESTETİĞİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık ve eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye'de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bir sanat eserini eleştirebilir
2Dünyada ve Türkiyede sanatın gelişimini bilir
3Sanat Eğitimi ve eğitim ilişkisini kavrar
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi, Sanat ve Eğitim ilişkisi, Sanat ve Yaratıcılık, Sanat Felsefesi, Estetik, sanat Ontolojisi, Sanat ve Estetik Kuramları, Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlenirme, Sanat Tarihi - İlkçağ tarih öncesi, İlkçağ Anadolu, Mezopotamya, Mısır sanatı, Sanat Tarihi - İlkçağ Yunan, Roma Sanatları ve Estetik (güzellik anlayışı), Sanat Tarihi - Ortaçağ, Doğu Roma Sanatı, Romanesk ve Gotik Üslup, Yeniçağ ve Rönesans, Barok. Estetik (güzellik anlayışı), Sanat Tarihi -18.19 yy. sanatı ve Modernizm, Türkiye'de sanatın gelişimi, Günümüzde sanat anlayışı, Müze ve müze türleri, Müze Eğitimi Eğitimde Müzelerden Yararlanma Yöntemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi
2Sanat ve Eğitim ilişkisi
3Sanat ve Yaratıcılık
4Sanat Felsefesi, Estetik
5Sanat ve Estetik Kuramları
6Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme
7Arasınav
8Sanat Tarihi -18.19 yy. sanatı ve Modernizm
9Türkiye'de sanatın gelişimi
10Günümüzde sanat anlayışı
11Müze ve müze türleri, Müze Eğitimi
12Eğitimde Müzelerden Yararlanma Yöntemleri
13Ders çalışma haftası
14Final
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çağdaş Türk Sanatı, Tansuğ, Sezer. Remzi Publishing, İstanbul, 1986. Çocuk ve Müze. Abacı, Oya. Morpa Kültür Publishing, İstanbul, 2005. Güzelliğin Tarihi. Eco, Umberto. Doğan Publishing, Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul, 2006. Modern Sanatın Öyküsü. Lynton, Norbert. Remzi Publishing, Translaters by: Cevat Çapan, Sadi Öziş, İstanbul, 1982. Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Buyurgan, Serap. Buyurgan, Ufuk. Pegama Publishing, Ankara, 2007. Sanat Kavramlarına Giriş. Ersoy, Ayla. Beta Publishing, İstanbul, 1983. Sanat ve Estetik kuramları. Bozkurt, Nejat. Ara Publishing, İstanbul, 1992. Sanata Giriş. Mülayim, Selçuk. Bilim Teknik Publishing, İstanbul, 1994. Sanatın Öyküsü, Gombrich, E.H. Remzi Publishing, Translater by: Bedrettin Cömert, İstanbul, 1992. Uygarlık Tarihi. Tanilli, Server, Alkım Publishing, İstanbul, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav10220
Final Sınavı10220
Derse Katılım15575
Proje Hazırlama10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)145
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ133333333333333
ÖÇ233333444444444
ÖÇ344444455555555
ÖÇ455555533333333
ÖÇ533333344444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00