|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRAY507 | TASARIM ESTETİĞİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık, sanat ve estetik duyarlılık ve eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye'de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bir sanat eserini eleştirebilir | 2 | Dünyada ve Türkiyede sanatın gelişimini bilir | 3 | Sanat Eğitimi ve eğitim ilişkisini kavrar | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi, Sanat ve Eğitim ilişkisi, Sanat ve Yaratıcılık, Sanat Felsefesi, Estetik, sanat Ontolojisi, Sanat ve Estetik Kuramları, Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlenirme, Sanat Tarihi - İlkçağ tarih öncesi, İlkçağ Anadolu, Mezopotamya, Mısır sanatı, Sanat Tarihi - İlkçağ Yunan, Roma Sanatları ve Estetik (güzellik anlayışı), Sanat Tarihi - Ortaçağ, Doğu Roma Sanatı, Romanesk ve Gotik Üslup, Yeniçağ ve Rönesans, Barok. Estetik (güzellik anlayışı), Sanat Tarihi -18.19 yy. sanatı ve Modernizm, Türkiye'de sanatın gelişimi, Günümüzde sanat anlayışı, Müze ve müze türleri, Müze Eğitimi Eğitimde Müzelerden Yararlanma Yöntemleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sanat ve Sanatlar, Sanat ve Kültür ilişkisi | | | 2 | Sanat ve Eğitim ilişkisi | | | 3 | Sanat ve Yaratıcılık | | | 4 | Sanat Felsefesi, Estetik | | | 5 | Sanat ve Estetik Kuramları | | | 6 | Sanat Eleştirisi: Bir Sanat Eserini tanıma. Betimleme - Çözümleme - Yorum - Yargı - Değerlendirme | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Sanat Tarihi -18.19 yy. sanatı ve Modernizm | | | 9 | Türkiye'de sanatın gelişimi | | | 10 | Günümüzde sanat anlayışı | | | 11 | Müze ve müze türleri, Müze Eğitimi | | | 12 | Eğitimde Müzelerden Yararlanma Yöntemleri | | | 13 | Ders çalışma haftası | | | 14 | Final | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çağdaş Türk Sanatı, Tansuğ, Sezer. Remzi Publishing, İstanbul, 1986. Çocuk ve Müze. Abacı, Oya. Morpa Kültür Publishing, İstanbul, 2005. Güzelliğin Tarihi. Eco, Umberto. Doğan Publishing, Translater by: Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul, 2006. Modern Sanatın Öyküsü. Lynton, Norbert. Remzi Publishing, Translaters by: Cevat Çapan, Sadi Öziş, İstanbul, 1982. Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Buyurgan, Serap. Buyurgan, Ufuk. Pegama Publishing, Ankara, 2007. Sanat Kavramlarına Giriş. Ersoy, Ayla. Beta Publishing, İstanbul, 1983. Sanat ve Estetik kuramları. Bozkurt, Nejat. Ara Publishing, İstanbul, 1992. Sanata Giriş. Mülayim, Selçuk. Bilim Teknik Publishing, İstanbul, 1994. Sanatın Öyküsü, Gombrich, E.H. Remzi Publishing, Translater by: Bedrettin Cömert, İstanbul, 1992. Uygarlık Tarihi. Tanilli, Server, Alkım Publishing, İstanbul, 2006.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 10 | 2 | 20 | Final Sınavı | 10 | 2 | 20 | Derse Katılım | 15 | 5 | 75 | Proje Hazırlama | 10 | 3 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|