Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRAY511 | MEKAN GRAFİĞİ UYGULAMALARI | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Açık ve kapalı alanlarda, baskı tabanlı, dijital tabanlı ya da üç boyutlu araçlara dayalı bilgilendirme sistemlerinin planlaması, tasarımı ve üretimi. Kullanma kılavuzları, İstatistiki veriler, trafik işaretleri, yollarda ve kamusal alanlarda, havaalanlarında, hastanelerde yönlendirmeyi sağlayan sistemler, uyarı levhaları, haritalar, şehir planları gibi bilgilendirici sistemleri grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak tasarlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 14 | Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Bilgilendirme tasarımın temel ilkelerini açıklar.
2. Çeşitli özelliklerdeki bilgilendirme sistemlerini tanır.
3.Grafik tasarım konusunda daha önceki dönemlerde edindiği bilgileri, bilgilendirme tasarımının ilkeleri doğrultusunda kullanarak ihtiyaca yönelik bir bilgilendirme sistemi tasarlayabilir.
4.Hem yenilikçi hem de sistematik düşünceye sahip olmanın yollarını bulur.
5.Çalışacağı alanda yeterli derecede bilgi sahibi olma ve iletişim amaçlı bilgiyi sunarken grafik tasarımın başlıca ilkelerine bağlı kalma gibi konularda tecrübe sahibidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi | | | 2 | Dönem boyunca yapılacak projelerin belirlenmesi ve ilk proje konusuna başlangıç | | | 3 | İstatistiki verilerden bilgilendirme sistemi tasarlama, poster sunumuna dönüştürme. | | | 4 | Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 5 | Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması | | | 6 | Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim
Ürün Kullanım Klavuzu tasarımına geçiş | | | 7 | Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 8 | Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması | | | 9 | Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim | | | 10 | Şehir, park, hastane, alışveriş merkezi, hava alanı gibi açık ya da kapalı kamusal alanlara ait bilgilendirici harita sistemleri veya metro gibi ulaşım sistemlerine güzergah planı tasarlama. | | | 11 | Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi | | | 12 | Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması | | | 13 | Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması | | | 14 | Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim.
Dönem boyunca elde edilen çalışmalar üzerine genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
G.Tuğcan, 2008. " Grafik Tasarımda Yeni Bir Alan: Bilgilendirme Tasarımı ve Bir Uygulama" Yayımlanmamış Y.Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 10 | 6 | 60 |
Proje Hazırlama | 15 | 2 | 30 |
Proje Sunma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|