Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM639225402HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMASI IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin, hemşirelikte yönetim konuları doğrultusunda yönetim sürecinin veri toplama ve planlama, örgütleme, yöneltme ve kontrol aşamalarının hemşirelik hizmetlerinin klinik alanda uygulanmasına ilişkin yönetim ve liderlik becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Nilgün Göktepe
Öğrenme Çıktıları
1ÖÇ-1: Hemşirelik hizmetleri bölümünün çağdaş kuramlara ve kavramlara göre örgütlenme yapısını analiz edebilir.
2ÖÇ-2:Yönetim sürecinin aşamalarını kullanarak bir ünitenin hemşirelik hizmetleri organizasyonu yapabilir.
3ÖÇ-3:Sağlık kurumunda ya da kurumun bir bölümünde ortaya çıkan sorun ya da çatışmaları bilimsel yöntemleri kullanarak analiz edebilir.
4ÖÇ-4:Hemşirelik bakım hizmetlerine yönelik kalite geliştirme süreçlerini bilir.
5ÖÇ-5:Hasta ya da hemşire çıktılarının iyileştirilmesine yönelik değişim planı hazırlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sağlık hizmeti sunulan kurum, kuruluş ve birimlerde yönetim ve liderlik becerilerini geliştirme ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi ile ilgili uygulamalara yönelik gözlem, görüşme, analiz etme ve rapor hazırlama yer alır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders programı amaç ve hedeflerinin paylaşımıDers programı amaç ve hedeflerinin paylaşımı
2Klinik Uygulama
3Klinik uygulama
4Klinik uygulama
5Klinik uygulama
6Klinik uygulama
7Klinik Uygulama
8Klinik Uygulama
9Klinik Uygulama
10Klinik Uygulama
11Klinik Uygulama
12Klinik Uygulama
13Klinik Uygulama
14Klinik Uygulama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tatar Baykal, Ü., Ercan Türkmen, E., Editör(20189.Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. 2. Baskı, İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. Tatar Baykal, Ü., Ercan Türkmen, E., Editör. (2022). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. Marquis, L.B., Huston JC.(2017)Hemşirelikte Liderlik Rolleri ve Yönetim İşlevleri: Teori ve Uygulama. Çeviri editörleri: Ayşe Nefise Bahçecik, Havva Öztürk, Nobel Tıp Kitabevi Kavuncubaşı, Ş, Yıldırım S.(2022) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Sisyasal Kiatbevi. Sur H, Palteki, T. (2013). Hastane yönetimi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. Dersin öğretim üyesinin paylaştığı ek makale, kitap bölümü ve raporlar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11414
Final Sınavı11414
Tartışma14114
Gözlem14456
Rapor Hazırlama155
Makale Kritik Etme14114
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)159
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ1    5     5              5  
ÖÇ2    5       5               
ÖÇ3    5                    5  
ÖÇ4    5       5            5  
ÖÇ5    5     5              5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00