Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM602175402BİYOİSTATİSTİKZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Biyoistatistiğin temel prensiplerini ve yöntemlerini öğretmek, hemşirelik alanında çalışan araştırıcıların genelde kullandıkları yöntemlerin bilgisayar uygulamalı olarak çözümünü yapmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Yeliz KAŞKO ARICI
Öğrenme Çıktıları
1Tanımlayıcı istatistikleri öğrenme ve yorumlayabilme
2Karşılaştığı sorunların çözümü için hipotez kurabilir.
3Elde edilen verileri analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
4Değişkenler arasında ilişki kurabilir ve bu ilişkiyi yorumlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Data ve istatistik: Hemşirelik alanında kullanılan temel matematiksel kavramların gözden geçirilmesi ve hipotez testler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1SPSS paket programını tanıtmak, ekranlarını izah etmek
2SPSS Paket Programına veri girişi ve dönüşümlerinin yapılması, etiketlerin tanımı
3Hemşirelik alanında elde edilen verilerin grafikle özetlenmesi
4Hemşirelik alanında elde edilen verilerin sayısal özetlenmesi, merkezi ölçü istatistikleri hesabı ve kullanımı
5Değişkenlik ölçü istatistiklerinin hesaplanması ve bilgisayar çıktılarının kavranıp yorumlanabilmesi
6Hemşirelik alanında yürütülmesi planlanan araştırmalar için hipotez kurmak, hata tiplerini, testin gücünü tanımlamak
7Hemşirelik alanında elde edilen veriler için bağımsız İki grup karşılaştırması -parametrik test
8I.Vize
9Hemşirelik alanında elde edilen veriler için bağımsız İki grup medyanlarının karşılaştırması -nonparametrik test
10Hemşirelik alanında elde edilen veriler için bağımlı İki grup karşılaştırılması -parametrik test
11Hemşirelik alanında elde edilen veriler için bağımlı İki grup medyanlarının karşılaştırılması-nonparametrik test
12Hemşirelik alanında elde edilen veriler için bağımsız k-grup ortalamalarının karşılaştırılması-ANOVA
13Hemşirelik alanında elde edilen veriler için Çoklu karşılaştırma testleri
14Hemşirelik alanında elde edilen veriler için bağımsız k-grup medyanlarının karşılaştırılması-Kruskal Wallis H test
15Hemşirelik alanında elde edilen veriler için iki değişken arasındaki bağıntının veya ilişkinin araştırılması
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Özdamar, K. (2001). SPSS ile Biyoistatistik. Eskişehir: Kaan Kitabevi, 343-360. 3- Dişçi R. (2008) Temel ve Klinik Biyoistatistik. 1. Baskı. Medikal Yayıncılık Bilimsel Eserler Dizisi, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Problem Çözümü12336
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)159
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ122143334433223334432133     
ÖÇ222143334433223334432133     
ÖÇ322143334433223334432133     
ÖÇ422143334433223334432133     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00