Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM624175402 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; klinik uygulamalarda öğrenciye rehberlik edecek öğretim elemanlarının öğretimde etkin yöntem ve metotların tartışmaları, bu bilgileri uygulamaya aktarabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Klinik uygulamada öğrencinin izlenmesi, klinik uygulamada öğrencide stres yaratan durumlar, klinik tartışmalar ve önemi, klinik uygulamalarda öğretim elemanının sahip olması gereken özellikler, klinik uygulamada öğrencinin değerlendirilmesi ve klinik uygulama alanlarında öğrencinin bu bilgilerini uygulamaya aktarma becerisi gözlenip değerlendirilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Dilek Küçük Alemdar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk hastalıklarına ilişkin bilgisini yorumlayabilir
| 2 | Çocuk hastalıklarına ilişkin hemşirelik tanılarını belirleyebilir
| 3 | Çocuk hastalıklarına ilişkin hemşirelik bakımını analiz edebilir
| 4 | Çocuk hastalıkları hemşireliği alanında klinik eğitim ilkelerini uygulayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk yoğun bakım, yenidoğan yoğun bakım, çocuk servisleri ve acil kliğinde uygulama ve her klinikle ilgili vaka tartışması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması | 1 | 4 | 2 | Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması | 1 | 4 | 3 | Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması
| 1 | 4 | 4 | Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması
| 1 | 4 | 5 | Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması
| 1 | 4 | 6 | Çocuk kliniğinde uygulama ve hasta tartışması
| 1 | 4 | 7 | Çocuk yoğun bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması | 1 | 4 | 8 |
Çocuk yoğun bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması
| 1 | 4 | 9 | Çocuk yoğun bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması | 1 | 4 | 10 | Çocuk yoğun bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması | 1 | 4 | 11 | Yenidoğan Yoğun Bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması | 1 | 4 | 12 | Yenidoğan Yoğun Bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması
| 1 | 4 | 13 | Yenidoğan Yoğun Bakım ünitesinde uygulama ve hasta tartışması
| 1 | 4 | 14 | Acil kliniğinde uygulama ve hasta tartışması | 1 | 4 | 15 | Acil kliniğinde uygulama ve hasta tartışması
| 1 | 4 | 16 | Acil kliniğinde uygulama ve hasta tartışması | 1 | 4 |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. Child Health Nursing Partnering with Children&Families. Second Edition, Pearson, Mynursingkit, 2010, 1316-1389.
Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B,Pediatri Hemşireliği Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013,
611-658.
Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi (10.Basım), Ankara,s:330-348.
Törüner EK, Büyükgönenç L Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012, 677-
680. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | var |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Örnek Vaka İncelemesi | 11 | 4 | 44 |
Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | 2 | | | | | | 2 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 3 | | 3 | | 2 | 3 | | | 3 | 5 | | | | 5 | | 1 | | | | | 1 | | 2 | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | 4 | | 4 | 3 | | | 3 | 5 | | | | 5 | | 1 | 2 | | | 3 | | | 4 | 5 | 4 | | ÖÇ4 | | | | | 3 | | | 3 | | | 4 | 5 | 5 | | | 5 | | | | 2 | | 4 | | | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|