Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM622175402 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ- II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı hemşireliğinin ilke, rol ve temel kavramlarını incelemek, sık karşılaşılan çocuk sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak, bu bilgiler doğrultusunda öğrencide bütüncül anlayışın gelişmesi sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Dilek KÜÇÜK ALEMDAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuğun sağlığının geliştirilmesinde ve korunmasında rehberlik yapar
| 2 | Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığı sorunlarını yorumlayabilir.
| 3 | Çocuk sağlığı sorunları, çözüm önerileri ve sağlıkla ilgili politikalar konusunda bilgi ve beceri kazanır
| 4 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin bilgileri geliştirip analiz edebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde krizli dönemler' hastanedeki çocuğun, ailenin gereksinimi ve etkilenimleri, kronik hastalıklı çocuk ve ailesi, ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesi, sakatlık, psiko-sosyal yönü ve rehabilitasyonu, çocuklukta görülen ruhsal sorunlar konuları ele alınmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Krizli dönemlerde hastanedeki çocuğun bakımı
| 0 | 0 | 2 | Krizli dönemlerde hastanedeki çocuğun bakımı
| 0 | 0 | 3 | Krizli dönemde çocuğu olan ailenin gereksinimleri etkilenmeleri
| | | 4 | Krizli dönemde çocuğu olan ailenin gereksinimleri etkilenmeleri
| | | 5 | Kronik hastalıklı çocuk ve ailesi
| | | 6 | Kronik hastalıklı çocuk ve ailesi
| | | 7 | Ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesi
| | | 8 | Ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesi
| | | 9 | Ara sınav
| | | 10 | Sakatlık, psikososyal yönü ve rehabilitasyonu
| | | 11 | Sakatlık, psikososyal yönü ve rehabilitasyonu
| | | 12 | Çocuklukta görülen ruhsal sorunlar
| | | 13 | Çocuklukta görülen ruhsal sorunlar
| | | 14 | Çocuk hastalıklarına yönelik araştırma planlama
| | | 15 | Çocuk hastalıklarına yönelik araştırma planlama
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 0 |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. Child Health Nursing Partnering with Children&Families. Second Edition, Pearson, Mynursingkit, 2010, 1316-1389.
Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B,Pediatri Hemşireliği Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013,
611-658.
Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi (10.Basım), Ankara,s:330-348.
Törüner EK, Büyükgönenç L Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012, 677-
680. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 4 | 14 | 56 |
Uygulama/Pratik | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 5 | | 5 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | 3 | 5 | | | | ÖÇ2 | 1 | | 1 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | 1 | | 1 | 4 | | | | | | | 5 | 5 | | | | 3 | | | | | | 3 | | 4 | 5 | 2 | 5 | | ÖÇ4 | 1 | | | 3 | | 3 | 5 | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|