Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM620175402DOĞUM-KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye, bütüncül bir yaklaşımla kadının fiziksel ve psikososyal sorunlarını değerlendirebilme ve bakımını verebilme, kadının sağlık bakımında sürekliliği sağlayabilmek için evde izlemini yapabilme, kadının sağlığının korunması-yükseltilmesinde danışmanlık hizmeti verebilme ve kadınla ilgili konularda sorun alanlarını belirleyerek araştırma yapabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Nülüfer ERBİL, Yrd. Doç. Dr. Ebru ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Kadının sağlığını koruma ve geliştirmede hemşirelik bakım ilkeleri doğrultusunda hastanede ve evde izlemini yapabilme
2Hemşirelik bakım aktivitelerini hemşirelik süreci adımları doğrultusunda holistik bakış açısıyla yerine getirebilme
3Bakımla ilgili yüksek riskli durumlarda problem çözme tekniklerini uygulayabilme
4Kadın sağlığı ile ilgili sorun alanlarına yönelik bir araştırmanın planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını yapabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencinin gereksinimine yönelik klinik uygulama yaptırılır ve denetim altında klinikte öğrenci eğitimi yaptırılarak deneyim kazandırılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Doğum Salonu Uygulaması 4
2Doğum Salonu Uygulaması 4
3Doğum Salonu Uygulaması 4
4Doğum Salonu Uygulaması 4
5Doğum Salonu Uygulaması 4
6Doğum Salonu Uygulaması 4
7Doğum Salonu Uygulaması 4
8Doğum Salonu Uygulaması 4
9Ara sınav 4
10Riskli Gebelikler Servisi 4
11Riskli Gebelikler Servisi 4
12Riskli Gebelikler Servisi 4
13Cerrahi Servisleri 4
14Cerrahi Servisleri 4
15Cerrahi Servisleri 4
16Dönem sonu sınavı4
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi 1 GilbertES.HormonJs.Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı, Çev.Edi.Lale Taşkın 2. Baskıdan çevir, Palme Yayınları 224 Ankara, 2002 İlave Kaynak 1 Taşkın L.Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği,VII.Baskı Sistem Ofset Matbaacılık,Ankara,2005 2 PernollML.ÇağdaşObstetrikα Jinekolojik Teşhis ve Tedavi Cilt I-II Sistem Yayıncılık, İstanbul,1994 3 O’Conner V, “Obstetrics, GynaecologyandWomen’sHealth” Cambridge UniversityPress, Cambridge, 2002. 4 Symonds EM, Symonds IM, “EssentialObstetricsandGynaecology (4th Edition)”, Churchill Livingstone, USA, 2003. 5 Şirin A.,Kavlak O.(Ed.). Kadın Sağlığı. BedrayYayıncılık.İstanbul.2008 6.Taşkın L, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği”, V.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara , 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Uygulama/Pratik14456
Örnek Vaka İncelemesi14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)158
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ15   5     5 5               
ÖÇ25   5     5 5               
ÖÇ35   5     5 5               
ÖÇ4     55    5555  5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00