Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM629175402 | RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ - I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ruhsal sorunların etiyoloji ve epidemiyolojisi incelenir. Ruh sağlığını koruma, geliştirme. acil durumları ele alma, hastane öncesi ve hastane sonrası bakım ile ilgili bilgi vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr.Nevin GÜNAYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikiyatri hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | 2 | Psikiyatri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri davranışa dönüştürebilme | 3 | Psikiyatri hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme | 4 | Psikiyatri hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve alanında çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 5 | Psikiyatri hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | 6 | | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Psikiyatri ve psikiyatri hemşireliğine temel olan kuramsal yaklaşımlar, gelişim dönemlerinde ruh sağlığı, ruh sağlığında etkili güncel sosyal sorunlar, psikiyatri hemşireliği süreci ve temel ilkeleri doğrultusunda hastane ve toplum merkezli psikiyatri hemşireliği, Tedavi Edici Ortam, KLP Hemşireliği, Psikiyatride Yasal-Etik Yaklaşımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikiyatri ve Psikiyatri Hemşireliğinde Kuramsal Yaklaşımlar | | | 2 | Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığı | | | 3 | Yetişkinlerde Ruh Sağlığı | | | 4 | yaşlı ruh sağlığı hemşiresinin rolü | | | 5 | Sosyal sorunlar ve Ruh Sağlığı | | | 6 | Ara Sınav | | | 7 | Psikiyatri Hemşireliği süreci | | | 8 | psikiyatri hemşireliğinin temel ilkeleri | | | 9 | Toplum Merkezli Psikiyatri Hemşireliği | | | 10 | Hastane Merkezli Psikiyatri Hemşireliği | | | 11 | Tedavi Edici Ortam | | | 12 | KLP Hemşireliği | | | 13 | Kriz ve Krize Müdahale | | | 14 | Psikiyatride Yasal-Etik Yaklaşımlar | | | 15 | Araştırma planlarının sunumu | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Hoflin g C K, Leininger M M (2009), Hemşirelikte Ana Psikiyatrik Kavramlar, Çev: Aysel Kumral, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul.
2.Kum N.(2000)Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul.
3.Öztürk O, Uluşahin A (2008), Ruh SAğlığı ve Bozuklukları I-II. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul.
4. Kaplan HI, Sadock BJ. (2004) Klinik Psikiyatri. Ed. Abay E. Çev:Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|