Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM627175402ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASIZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı hemşireliğinin ilke, rol ve temel kavramlarını incelemek, sık karşılaşılan çocuk sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak, bu bilgiler doğrultusunda öğrencide bütüncül anlayışın gelişmesi sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Dilek KÜÇÜK ALEMDAR
Öğrenme Çıktıları
1Çocuğun sağlığının geliştirilmesinde ve korunmasında rehberlik yapar
2Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığı sorunlarını yorumlayabilir.
3Çocuk sağlığı sorunları, çözüm önerileri ve sağlıkla ilgili politikalar konusunda bilgi ve beceri kazanır
4Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin bilgileri geliştirip analiz edebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde krizli dönemler' hastanedeki çocuğun, ailenin gereksinimi ve etkilenimleri, kronik hastalıklı çocuk ve ailesi, ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesi, sakatlık, psiko-sosyal yönü ve rehabilitasyonu, çocuklukta görülen ruhsal sorunlar konuları ele alınmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Krizli dönemlerde hastanedeki çocuğun bakımı 00
2Krizli dönemlerde hastanedeki çocuğun bakımı 00
3Krizli dönemde çocuğu olan ailenin gereksinimleri etkilenmeleri
4Krizli dönemde çocuğu olan ailenin gereksinimleri etkilenmeleri
5Kronik hastalıklı çocuk ve ailesi
6Kronik hastalıklı çocuk ve ailesi
7Ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesi
8Ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesi
9Ara sınav
10Sakatlık, psikososyal yönü ve rehabilitasyonu
11Sakatlık, psikososyal yönü ve rehabilitasyonu
12Çocuklukta görülen ruhsal sorunlar
13Çocuklukta görülen ruhsal sorunlar
14Çocuk hastalıklarına yönelik araştırma planlama
15Çocuk hastalıklarına yönelik araştırma planlama
16Dönem sonu sınavı20
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. Child Health Nursing Partnering with Children&Families. Second Edition, Pearson, Mynursingkit, 2010, 1316-1389. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B,Pediatri Hemşireliği Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013, 611-658. Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi (10.Basım), Ankara,s:330-348. Törüner EK, Büyükgönenç L Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012, 677- 680.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım41456
Uygulama/Pratik21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ1515 5          3       35   
ÖÇ21 12                    5   
ÖÇ31 14      55   3     3 4525 
ÖÇ41  3 35        3        5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00