Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM625175402ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ- IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı hemşireliğinin ilke, rol ve temel kavramlarını incelemek, sık karşılaşılan çocuk sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak, bu bilgiler doğrultusunda öğrencide bütüncül anlayışın gelişmesi sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Dilek Küçük Alemdar
Öğrenme Çıktıları
1Çocuğun sağlığının geliştirilmesinde ve korunmasında rehberlik yapar.
2Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığı sorunlarını yorumlayabilir.
3Çocuk sağlığı sorunları, çözüm önerileri ve sağlıkla ilgili politikalar konusunda bilgi ve beceri kazanır.
4Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine ilişkin bilgileri geliştirip analiz edebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye'de çocuk sağlığı, Türkiye'de sağlık sistemi, Çocuk sağlığına etki eden etmenler, ana ve çocuk sağlığı hemşireliği, hemşirelik hizmetlerinde kalite güvenliği, ana çocuk sağlığı hemşireliğinin felsefesi, ana çocuk sağlığı hemşireliğinin yasal ve etik yönü, primer hemşirelik, aile merkezli bakım, aile, aile yaşam dönemleri hemşirenin aileye yönelik görevleri konuları yer almaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk hemşireliğinin tarihsel süreci ve temel kavramları.00
2Çocuk hemşirelerinin rolleri ve görevleri.00
3Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının durumu Ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığına yönelik hizmetler.00
4Çocuk sağlığı izleminde hemşirenin rolü. Çocuk sağlığını geliştirme ve korumada hemşirenin rolü.00
5Çocukluk döneminin farklı yaş gruplarına uygun olarak sağlığı koruma ve geliştirme00
6Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik güncel araştırmalar, Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik eğitim programları,00
7Çocuk sağlığı izlemi, büyüme-gelişmenin izlemi ve değerlendirmesi.Bağışıklamaya yönelik hemşirelik uygulamaları00
8Sağlık sistemi ve çocuk.00
9Ara sınav00
10Sağlık göstergelerinin kullanımı00
11Çocuk sağlığı hizmetlerinin değerlendirilmesi00
12Çocuk sağlığını geliştirme ve koruma eğitimi00
13Çocuk sağlığını geliştirme ve koruma eğitimi00
14Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik araştırma planlama00
15Çocuk sağlığını geliştirme ve korumaya yönelik araştırma planlama00
16Dönem sonu sınavı00
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. Child Health Nursing Partnering with Children&Families. Second Edition, Pearson, Mynursingkit, 2010, 1316-1389. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B,Pediatri Hemşireliği Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013, 611-658. Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi (10.Basım), Ankara,s:330-348. Törüner EK, Büyükgönenç L Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012, 677-680.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım41456
Uygulama/Pratik21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)156
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ1515 5          3       35   
ÖÇ21 12                    5   
ÖÇ31 14      55   3     3 4525 
ÖÇ41  3 35        3        5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00