Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM617175402CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ - IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Cerrahi tanı yöntemleri, sistemlere ilişkin cerrahi girişimler ve cerrahi hemşireliğinde hasta bakımı konusunda bilgi ve beceri kazandırma
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Nurgül BÖLÜKBAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Cerrahi tanı yöntemleri, sistemlere ilişkin cerrahi girişimler ve cerrahi hemşireliğinde hasta bakımı konusunda bilgi ve beceri kazanır
2Cerrahi hastalığı olan hastanın bakımında kullanılan temel bilgileri kullanabilir
3Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına temel olacak ilkeler ve kavramları öğrenir
4Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin bilgileri geliştirip analiz edebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1) Homeostazis 2) Etik ve cerrahi hemşireliği 3) Ağrı ve hemşirelik bakımı 4) Şok 5)Yara ve hemşirelik bakımı 6)Cerrahi Alan Enfeksiyonları 7) Riskli Gruplarda Cerrahi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program Tanıtımı3
2Hazırlık Haftası3
3Homeostazis 3
4Etik ve cerrahi hemşireliği3
5Ağrı ve hemşirelik bakımı 3
6Ağrı ve hemşirelik bakımı3
7Sistemik yaklaşım ve hemşirelik 3
8Sistemik yaklaşım ve hemşirelik 3
9Ara Sınav3
10Cerrahi yara ve hemşirelik bakımı3
11Cerrahi yara ve hemşirelik bakımı3
12Cerrahi Alan Enfeksiyonları3
13Cerrahi Alan Enfeksiyonları3
14Riskli Gruplarda Cerrahi3
15Riskli Gruplarda Cerrahi3
16Bitirme Sınavı3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-BrunnerandSuddarth'sTextbook of Medical-SurgicalNursing. Smeltzer S.C.,Bare B.G., Hinkle J.L., Cheever, K.H., 11 th Edition, LWW, 2008. 2- Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Özhan Elbaş N, Erdil F. İlave Kaynak 1-Hargrove-Huttel, R.A.2004; Lippincott'sReviewSeries:Medical-SurgicalNursing, 4.th Ed., LWW. 2-Karadakovan, A., Et Aslan, F.2010; Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, 1. Ed. Nobel Tıp Kitabevi, Adana. 3-Smeltzer, S.C.,Bare, B.G.2003; BrunnerandSuddarth'sTextbook of Medical-SurgicalNursing, 10.th Ed., LWW. 4-Clinical Guide: Skin andWoundCare, Hess C.T., 6 th Edition, LWW, 2007. 5-Hemşireler İçin Sıvı- Elektrolit ve Asit- Baz Dengesinin ABC?si, Erdil F., Bayraktar N. Aydoğdu Ofset, II. Basım, Ankara, 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav224
Final Sınavı224
Derse Katılım14228
Alan Çalışması14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)158
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ11                           
ÖÇ2    2                       
ÖÇ3          3                 
ÖÇ4              4             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00