|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM609175402 | HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE UYGULAMALAR- I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık sistemi içinde hemşirenin rolünü kavramasına yardımcı olmak ve öğrenciye hemşirelik bakımında temel kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu derste öğrenciden hemşirelik esasları konu alanına özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanması beklenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr.Nevin GÜNAYDIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hemşireliğin tarihsel gelişimini bilir. Mesleki temel kavramları, bakım kavramını ve bakımın ahlaki boyutunu kavrar. Hemşirenin rollerini ve bu rolleri etkileyen faktörleri yorumlayabilir. Türkiye’de sağlık hizmetlerinin sunumunu hakkında bilgi sahibi olur. Sağlık uygulamalarında etik ve değerleri kavrar ve benimser. Hasta bakım sürecini bilir, uygular ve eleştirel düşünebilir. Hemşirelik bakımında eğitim ve öğrenme sürecini uygular. Genel birey, aile ve toplum sağlığının korunmasında rehberlik yapar. Gelişim ve gelişimsel dönemlere özgü sorunlarda uygulanacak hemşirelik girişimlerini bilir. Hemşireliğin tarihsel gelişimini bilir. | 2 | Mesleki temel kavramları, bakım kavramını ve bakımın ahlaki boyutunu kavrar. | 3 | Hemşirenin rollerini ve bu rolleri etkileyen faktörleri yorumlayabilir. | 4 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin sunumunu hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Sağlık uygulamalarında etik ve değerleri kavrar ve benimser. | 6 | Hasta bakım sürecini bilir, uygular ve eleştirel düşünebilir. | 7 | Hemşirelik bakımında eğitim ve öğrenme sürecini uygular. | 8 | Genel birey, aile ve toplum sağlığının korunmasında rehberlik yapar. | 9 | Gelişim ve gelişimsel dönemlere özgü sorunlarda uygulanacak hemşirelik girişimlerini bilir. | 10 | Biyolojik, sosyal, psikolojik ve spiritüel bakım verebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Genel birey, aile ve toplum sağlığı, hemşirelikte bakım kavramı, insan hayatının evreleri, özellikleri ve bu dönemlerde gereksinim duyulan sorunlarda hemşirelik girişimleri ve eğitimin öneminin bilinmesi, insan sağlığının korunması, yükseltilmesi, bireye özgü psikolojik, sosyal, psikolojik ve spirütüel sorunların ve bakım gereksinimlerinin belirlenip çözümlenmesinde temel oluşturacak kavram ve konuların sistematik ve bütüncül bir yaklaşımla incelenmesini içerir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hemşirelik ve hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimi
| | | 2 | Mesleki temel kavramlar
| | | 3 | Hemşirelikte bakım kavramı
| | | 4 | Hemşirenin rolleri ve etkileyen faktörler
| | | 5 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin sunumu
| | | 6 | Sağlık uygulamalarında etik ve değerler
| | | 7 | Hasta bakım süreci
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Sağlık bakım profesyonellerinde eleştirel düşünme
| | | 10 | Eğitim ve öğrenme
| | | 11 | Genel birey, aile ve toplum sağlığı
| | | 12 | Birey ve ailenin büyüme ve gelişmesi
| | | 13 | İnsan sağlığının korunması, yükseltilmesi
| | | 14 | Gelişim dönemlerine özgü ortaya çıkan sorunlara yönelik hemşirelik girişimleri
| | | 15 | Biyolojik, sosyal, psikolojik ve spiritüel bakım
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı / Malzemesi
1 Atabek Aştı T, Karadağ A.Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. 1.Baskı.İstanbul , Akademi basın ve yayıncılık.
İlave Kaynak
2 Sabuncu N, Ecevit Alpar Ş, Özdilli K, Batmaz M, Bahçecik N, Özhan F, Dursun S. Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. 1.Basım,İstanbul, Alter Yayıncılık;2008
3 DeLaune SC, Lander PK.Fundamentals of Nursing Standards and Practice. Third Edition.Canada: Thomson Delmar Learning;2006
4 Potter PA, Perry AG. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Atabek Aştı T, Karadağ A (Çev), 1. Baskı.Adana, Nobel Kitabevi;2011
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Alan Çalışması | 6 | 4 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|