Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM605175402 | FİZYOPATOLOJİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, temel fizyolojik süreçler ve hastalık durumunda ortaya çıkabilecek değişikliklerin nedenlerini inceleyerek hasta bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkeleri geliştirmesini amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr. Niyazi TAŞÇI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Vücut sistem fonksiyonlarını açıklayabilir | 2 | Patolojik durumları açıklayabilir | 3 | Patolojik durumlara yönelik hemşirelik girişimlerini açıklayabilir | 4 | Hasta bakımında eleştirel düşünme yaklaşımını uygulayabilir | 5 | Bakım verdiği bireyde gelişebilecek komplikasyonları bilir ve gerekli önlemleri alır | 6 | Yeni bakım yaklaşımları geliştirebilir | 7 | Ekip çalışmasının önemini açıklar | 8 | Bakım verdiği bireye bütüncül yaklaşım uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hücre fizyolojisi, sıvı elektrolit dengesi, immün sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Solunum sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Endokrin sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Renal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Gastrointestinal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, Sinir sistemi fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, vaka çalışması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hücre fizyolojisi
| | | 2 | Sıvı-elektrolit dengesi
| | | 3 | İmmün sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı
| | | 4 | Solunum sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı
| | | 5 | Solunum sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı
| | | 6 | Endokrin sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı,
| | | 7 | Endokrin sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı,
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Renal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı,
| | | 10 | Renal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı,
| | | 11 | Sinir sistemi fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, vaka çalışması
| | | 12 | Sinir sistemi fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, vaka çalışması
| | | 13 | Sinir sistemi fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı, vaka çalışması
| | | 14 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı
| | | 15 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi ve bazı patolojik durumlar-hemşirelik yaklaşımı
| | | 16 | Bitirme sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı / Malzemesi
1 Guyton, A.C. 2001; Tıbbi Fizyoloji; Nobel Kitabevi, Ankara.
2 Corwin, E.J. 1999. Handbook of Pathophysiology; 2. Ed, LWW.
3 Ganon, F.W. 2002. Medical Physiology; Lange Medical Books, New York.
4 Porth,C.M. 2003. Essentials of Pathophysiology; 1.st.Ed, LWW.
İlave Kaynak
1 Öğretim üyesinin önerdiği konuya ilişkin makale ve kitaplar
2 Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|