Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM603175402 | HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, hemşirelik mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilme, kavramların önemini tartışabilme, tartışılan kavramların uygulamaya yansımasını kendi görüşlerini katarak yazabilmesi. Ayrıca beden imgesi, stres, yalnızlık, acı çekme, korku, öfke vb. kavramları hasta ve sağlıklı bireylerde gözlemleyebilmesi ve hemşirelik açısından ele alınışı ile ilgili ilkeleri tartışabilmesini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr.Ebru ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyo-psikososyal boyutları ile insan, insanın normal ve normal dışı davranışlarını etkileyen faktörleri tanımlayabilir. | 2 | Sağlık kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir. | 3 | Hastalık kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir. | 4 | Çevre kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir | 5 | Hemşirelik kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir. | 6 | Hasta davranışlarının nedenlerini kavrar | 7 | Kriz ve kriz yönetiminde hemşirenin rolünü kavraması | 8 | Hemşirelikte iletişimin önemini kavraması | 9 | Benlik saygısı vebeden imajı kavramlarını bilmesi | 10 | Problem çözme yaklaşımını bilmesi | 11 | Kayıp ve Ölüm kavramını bilme | 12 | Güç, güçsüzlük kavramlarını bilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hemşireliğin majör kavramları İnsan Sağlık-hastalık Çevre Hemşirelik, Kriz ve Kriz Yönetiminde Hemşire Güç ve Güçsüzlük Duyu algılama, duyusal yoksunluk ve duyusal yüklenme, Benlik kavramı/ saygısı/beden imajı, Ümit ve Ümitsizlik, Empati-sempati, Yalnızlık Öfke ve ele alınışı, Bağımlılık ve bağımsızlık, Kayıp, Ölüm, Yas süreci. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan
| | | 2 | Sağlık-hastalık
| | | 3 | Çevre
| | | 4 | Hemşirelik
| | | 5 | Problem çözme yaklaşımı
| | | 6 | Atılgan olma, Empati sempati
| | | 7 | Uyum davranışları, anksiyete-korku
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Benlik kavramı, benlik saygısı, beden imajı
| | | 10 | Stres ve stresle baş etme yöntemleri
| | | 11 | Ümit-ümitsizlik, güç-güçsüzlük
| | | 12 | Duyusal yoksunluk ve duyusal yükleme, kayıp, ölüm ve yas süreci
| | | 13 | Spirualite | | | 14 | Vaka Tartışması
| | | 15 | Vaka Tartışması
| | | 16 | Bitirme sınavı ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı / Malzemesi
1 Öz F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Tic.AŞ. Ankara.
İlave Kaynak
1 Velioğlu P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Alaş Ofset, İstanbul.
2 Benner P. Wrubel J. (1989). The Primary of Caring. Addison-Webley Publishing Company, California.
3 Thibodeau JA. (1983). Nursing Models: Analsis and Evaluation. Wadsworth Inc, California.
4 Smitherman C. (1981). Nursing Actions For Health Promotion. F.A. Davis Comp. Philadelphia.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | 4 | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | 5 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | 4 | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | 3 | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | 3 | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | 3 | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | 2 | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|