Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM603175402HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, hemşirelik mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilme, kavramların önemini tartışabilme, tartışılan kavramların uygulamaya yansımasını kendi görüşlerini katarak yazabilmesi. Ayrıca beden imgesi, stres, yalnızlık, acı çekme, korku, öfke vb. kavramları hasta ve sağlıklı bireylerde gözlemleyebilmesi ve hemşirelik açısından ele alınışı ile ilgili ilkeleri tartışabilmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr.Ebru ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Biyo-psikososyal boyutları ile insan, insanın normal ve normal dışı davranışlarını etkileyen faktörleri tanımlayabilir.
2Sağlık kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir.
3Hastalık kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir.
4Çevre kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir
5Hemşirelik kavramını tüm boyutlarıyla değerlendirebilir.
6Hasta davranışlarının nedenlerini kavrar
7Kriz ve kriz yönetiminde hemşirenin rolünü kavraması
8Hemşirelikte iletişimin önemini kavraması
9Benlik saygısı vebeden imajı kavramlarını bilmesi
10 Problem çözme yaklaşımını bilmesi
11Kayıp ve Ölüm kavramını bilme
12Güç, güçsüzlük kavramlarını bilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hemşireliğin majör kavramları İnsan Sağlık-hastalık Çevre Hemşirelik, Kriz ve Kriz Yönetiminde Hemşire Güç ve Güçsüzlük Duyu algılama, duyusal yoksunluk ve duyusal yüklenme, Benlik kavramı/ saygısı/beden imajı, Ümit ve Ümitsizlik, Empati-sempati, Yalnızlık Öfke ve ele alınışı, Bağımlılık ve bağımsızlık, Kayıp, Ölüm, Yas süreci.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnsan
2Sağlık-hastalık
3Çevre
4Hemşirelik
5Problem çözme yaklaşımı
6Atılgan olma, Empati sempati
7Uyum davranışları, anksiyete-korku
8Ara sınav
9Benlik kavramı, benlik saygısı, beden imajı
10Stres ve stresle baş etme yöntemleri
11Ümit-ümitsizlik, güç-güçsüzlük
12Duyusal yoksunluk ve duyusal yükleme, kayıp, ölüm ve yas süreci
13Spirualite
14Vaka Tartışması
15Vaka Tartışması
16Bitirme sınavı ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi 1 Öz F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Tic.AŞ. Ankara. İlave Kaynak 1 Velioğlu P. (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Alaş Ofset, İstanbul. 2 Benner P. Wrubel J. (1989). The Primary of Caring. Addison-Webley Publishing Company, California. 3 Thibodeau JA. (1983). Nursing Models: Analsis and Evaluation. Wadsworth Inc, California. 4 Smitherman C. (1981). Nursing Actions For Health Promotion. F.A. Davis Comp. Philadelphia.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Alan Çalışması5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)151
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ1    4      4                
ÖÇ25               3           
ÖÇ3           5   4            
ÖÇ4                  4  4      
ÖÇ5          4   4             
ÖÇ6    4    3                  
ÖÇ7       3    3               
ÖÇ8  3       3                 
ÖÇ9  3       3                 
ÖÇ10               5 5          
ÖÇ11                   4      2 
ÖÇ12                     3   4  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00