Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM601175402HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMAZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı hemşirelik alanıyla ilgili bilimsel bilginin gelişimi ve bu alandaki sorunların çözümlenmesi için bilimsel araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma desenlerini gözden geçirmek üzere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Nülüfer ERBİL
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel yöntem ve araştırma ile ilgili kavramları tanımlayabilme
2Hemşirelikte araştırmanın önemini yorumlayabilme
3Araştırma sürecinin basamaklarına ilişkin kavramları, araştırma ilke ve süreçlerini dikkate alarak inceleyebilme
4 Araştırmada etik sorumlulukları ifade edebilme
5Araştırma önerisi oluşturabilme
6Bir araştırma makalesini sunum şeklinde tasarlayabilme
7Bir araştırma raporu yazabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Araştırmada temel kavramlar, hemşirelikte araştırmanın önemi, araştırma süreci, araştırmada karşılaşılan etik sorunlara ilişkin bilgi kazandırır. Kaynak taraması sağlanarak, hemşirelik hizmetlerine ve sağlığa ilişkin problem saptama ve tanımlama, planlama, uygulama, değerlendirme ve rapor etme konularında bilgileri geliştirilir, beceri kazanmaları sağlanır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı 3
2Bilim ve yöntem bilimin tarihsel gelişimi 3
3Hemşirelik ve araştırma 3
4Literatür tarama, makale incelemesi, grup çalışması 3
5Kütüphane ve online kaynakların kullanımı 3
6Araştırma etiği, yayın etiği 3
7Araştırma tasarımları, tasarıma karar verme, problem çözümü, grup çalışması 3
8Araştırmaların sınıflandırılması ve araştırma tasarımları, problem çözümü, grup çalışması 3
9Ara sınav 3
10Evren ve örneklemin belirlenmesi 3
11Veri toplamada yaklaşımlar 3
12Veri toplamada kullanılan araçlar 3
13Bulgular ve yorumlanması 3
14Verilerin analizi, 3
15Rapor yazımı ve raporların değerlendirilmesi 3
16Dönem sonu sınavı3
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı / Malzemesi 1 Sümbüloğlu, K., ‘Sağlık Bilimlerinde Araştırma Teknikleri ve İstatistik’, Mariş Yayınları, Ankara, 1978. 2 2 Ed:İnci E., Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O., Erefe İ., Görak G., Karataş N., Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü. Hemşirelikte Araştırma İlke ve Süreç Yöntemler. İstanbul,2002. İlave Kaynak 3 Karasar, N. (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi, 7. Basım 5. Özçelik A.D., ‘Araştırma Teknikleri’, ÜSYM Eğitim Yayını, 1981. 4 Tavşancılı E. (2002) Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi Nobel Yayın No:399, Ankara. 5 Büyüköztürk Ş. (2005). Sosyal bilimler için Veri analizi el kitabı, İstatistik, araştırma deseni, SPSS Uygulamaları ve yorum, Gözden geçirilmiş 5. baskı, Pegem yay. 6 Aksakaoğlu G. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası.2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Rapor Hazırlama11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ15    3                      
ÖÇ253                          
ÖÇ35    3           5   33     
ÖÇ45         53     5         3
ÖÇ55    3    55 34  5          
ÖÇ65  5  5      3   5          
ÖÇ75     5 54  344  5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00