Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PM608-14PEYZAJ MİMARLIĞINDA ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
1. Bilimsel araştırma yöntemleri konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak 2. Bilim etiği konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak 3. Peyzaj Mimarlığı alanında yapılacak bir araştırmanın bileşenlerini anlatmak 4. Peyzaj araştırmalarında problem tespiti, araştırma sorusunun oluşturulması, amaç ve uygun yöntem seçiminin ilkelerini ortaya koymak 5. Peyzaj araştırmalarında kalitatif ve kantitatif yöntemleri tanıtmak 6. Araştırma teklifi ve sonuç raporu hazırlanması konularında bilgi vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırma teknikleri hakkında ilgi sahibi olur
2Yaptığı araştırma ve bilimsel çalışmalarda bilim etiğine uygun olarak nasıl davranılacağını bilir
3Peyzaj mimarlığı alanında araştırma yapmanın boyutlarını bilir
4Bir araştırmanın amacı, hipotezi, soruları ve analizlerini tasarlayabilir.
5Kalitatif ve kantitatif araştırma arasındaki farkları ve nasıl yapılacağını bilir
6Bir araştırma projesinin bütün aşamalarını bilir, bunlarla ilgili yazılı materyal üretebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim ve araştırma; bilimsel araştırma ve paradigmalar, nicel araştırma yaklaşımı, nitel araştırma yaklaşımı, yaklaşımların eğitim araştırmalarına etkisi konularında bilgi verilmesi. Bilim etiği, bilimsel etik dışı davranışlar ile bu davranışlar karşısında uygulanan yaptırımlar hakkında bilgi verilmesi. Peyzaj Mimarlığı teori ve pratiğine yönelik araştırma sorusu, hipotezleri, amaç ve kapsamını belirleme; kalitatif ve kantitatif araştırma yöntemleri; hibrit araştırma yöntemleri; peyzaj araştırmalarında geçerlik ve güvenirlilik; araştırma teklifi oluşturulması konularında bilgiler verilmesi. Geçmişte ve günümüzde uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerinin uygulanmış olduğu örnek çalışmalar incelenmesi ve değerlendirilmesi. Dersin uygulamasında; özel bir alan için ortaya konulan sorun ve amaçlar doğrultusunda; özgün bir yöntem kurgusu oluşturma yönünde, çalışmalar yapılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel İletişim, bilgi okur yazarlığı
2Araştırmada olması gereken temel nitelikler
3Bilimsel Yöntem
4Literatür taraması
5Araştırmada metot ve teknikler
6Araştırmada metod ve teknolojiler
7Araştırmada metod ve teknolojiler
8Konu Seçimi
9Bilimsel Araştırma
10Bilimsel Araştırma
11Bilimsel Araştırmada etik
12Bilimsel araştırmada etik dışı davranışları önleme
13Bilimsel yazım Kuralları
14Bilimsel makale hazırlama
15Bilimsel tez hazırlama
16Bilimsel tez hazırlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım14684
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma166
Proje Hazırlama11010
Makale Yazma12020
Makale Kritik Etme144
Bireysel Çalışma22040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22
ÖÇ1 4        44     5  5 
ÖÇ2 3        3      5  5 
ÖÇ3 4               5  5 
ÖÇ4 4               5  5 
ÖÇ5 4               5 55 
ÖÇ6 555             5  5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00