Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PM608-14 | PEYZAJ MİMARLIĞINDA ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
1. Bilimsel araştırma yöntemleri konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
2. Bilim etiği konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak
3. Peyzaj Mimarlığı alanında yapılacak bir araştırmanın bileşenlerini anlatmak
4. Peyzaj araştırmalarında problem tespiti, araştırma sorusunun oluşturulması, amaç ve uygun yöntem seçiminin ilkelerini ortaya koymak
5. Peyzaj araştırmalarında kalitatif ve kantitatif yöntemleri tanıtmak
6. Araştırma teklifi ve sonuç raporu hazırlanması konularında bilgi vermek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel araştırma teknikleri hakkında ilgi sahibi olur | 2 | Yaptığı araştırma ve bilimsel çalışmalarda bilim etiğine uygun olarak nasıl davranılacağını bilir | 3 | Peyzaj mimarlığı alanında araştırma yapmanın boyutlarını bilir | 4 | Bir araştırmanın amacı, hipotezi, soruları ve analizlerini tasarlayabilir. | 5 | Kalitatif ve kantitatif araştırma arasındaki farkları ve nasıl yapılacağını bilir | 6 | Bir araştırma projesinin bütün aşamalarını bilir, bunlarla ilgili yazılı materyal üretebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilim ve araştırma; bilimsel araştırma ve paradigmalar, nicel araştırma yaklaşımı, nitel araştırma yaklaşımı, yaklaşımların eğitim araştırmalarına etkisi konularında bilgi verilmesi.
Bilim etiği, bilimsel etik dışı davranışlar ile bu davranışlar karşısında uygulanan yaptırımlar hakkında bilgi verilmesi.
Peyzaj Mimarlığı teori ve pratiğine yönelik araştırma sorusu, hipotezleri, amaç ve kapsamını belirleme; kalitatif ve kantitatif araştırma yöntemleri; hibrit araştırma yöntemleri; peyzaj araştırmalarında geçerlik ve güvenirlilik; araştırma teklifi oluşturulması konularında bilgiler verilmesi.
Geçmişte ve günümüzde uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerinin uygulanmış olduğu örnek çalışmalar incelenmesi ve değerlendirilmesi. Dersin uygulamasında; özel bir alan için ortaya konulan sorun ve amaçlar doğrultusunda; özgün bir yöntem kurgusu oluşturma yönünde, çalışmalar yapılması.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel İletişim, bilgi okur yazarlığı
| | | 2 | Araştırmada olması gereken temel nitelikler | | | 3 | Bilimsel Yöntem | | | 4 | Literatür taraması | | | 5 | Araştırmada metot ve teknikler | | | 6 | Araştırmada metod ve teknolojiler | | | 7 | Araştırmada metod ve teknolojiler | | | 8 | Konu Seçimi | | | 9 | Bilimsel Araştırma | | | 10 | Bilimsel Araştırma | | | 11 | Bilimsel Araştırmada etik | | | 12 | Bilimsel araştırmada etik dışı davranışları önleme | | | 13 | Bilimsel yazım Kuralları | | | 14 | Bilimsel makale hazırlama | | | 15 | Bilimsel tez hazırlama | | | 16 | Bilimsel tez hazırlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 6 | 6 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 4 | | | | | | | | | 4 | 4 | | | | | | 5 | | | 5 | | ÖÇ2 | | 3 | | | | | | | | | 3 | | | | | | | 5 | | | 5 | | ÖÇ3 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | 5 | | ÖÇ4 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | 5 | | ÖÇ5 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | 5 | 5 | | ÖÇ6 | | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|