Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PM604-14 | PEYZAJ TASARIMINDA SU ÖĞESİ VE KULLANIMI | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Peyzaj mimarlığında suyun estetik ve fonksiyonel kullanımına yönelik ilkelerin edinilmesi. Suyun fonksiyonel ve estetik olarak tasarlanması tekniklerinin edinilmesi ve geliştirilmesi. Mekan tasarımında suyu algı, duyu, psikoloji açısından doğru kullanarak yönlendirme, ergonomi ve estetik gibi olgular bakımından değerlendirebilme yetisini edinmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Ömer ATABEYOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mimarlık tarihinde su yapılarının kullanımı bilgisine sahip olma | 2 | Suyun estetik ve fonksiyonel açıdan kullanım şekillerinin edinilmesi | 3 | Su elemanlarının teknik detay ve imalatlarına ilişkin bilgilerin edinilmesi | 4 | Tasarımda suyun önemi ve duyusal etkileri | 5 | Tasarımda suyun önemi ve algısal etkileri |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tarihte suyun kullanımı ve su yapıları. Türklerde su yapıları. Suyun doğal ve yapay kullanımı. Suyun ve su yapılarının insan ve mekan üzerindeki etkileri. Su unsurunu tasarlama teknikleri. Fonksiyonel ve estetik amaçlarla suyu kullanma teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Su unsurunun mimarlık tarihindeki yeri ve tarihi geçmişi | | | 2 | Su unsurunun mimarlık tarihindeki yeri ve tarihi geçmişi | | | 3 | Türk mimarisinde suyun yeri ve kullanımı | | | 4 | Türk mimarisinde suyun yeri ve kullanımı | | | 5 | Su elemanlarının günümüzde geldiği durum ve modern yaklaşımlar | | | 6 | Su elemanlarının kullanım ve değerlendirilme şekilleri ve yöntemleri | | | 7 | Su elemanlarının kullanım ve değerlendirilme şekilleri ve yöntemleri | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Su elemanlarının tasarımında fonksiyonel yaklaşımlar | | | 10 | Su elemanlarının imalatları ve uygulamaya ilişkin teknik detaylar | | | 11 | Su elemanlarının imalatları ve uygulamaya ilişkin teknik detaylar | | | 12 | Suyun insan üzerindeki duyusal ve algısal etkileri | | | 13 | Suyun insan üzerindeki duyusal ve algısal etkileri | | | 14 | Özgün su yapısı tasarımı çalışması | | | 15 | Özgün su yapısı tasarımı çalışması | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 2 | 15 | 30 |
Tartışma | 7 | 3 | 21 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Alan Gezisi | 1 | 5 | 5 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Makale Yazma | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 4 | 3 | | | | | | 4 | 4 | | | 3 | | | | | | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 3 | | | | 4 | 3 | | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | | | 3 | | | | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | | 4 | | | | | 4 | 5 | | 5 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | | 4 | | 5 | | 4 | 4 | 5 | | 3 | 4 | 4 | | 4 | 3 | 4 | | | | | | | ÖÇ5 | | 4 | 3 | 4 | | 4 | 4 | 4 | | 3 | 4 | 4 | | 4 | 3 | 4 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|