Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE632YAYIN ETİĞİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Bu derste öğrenciler; Bilim ve etik alanında etik, alanın kendisi için eğitimciler topluluğunda üyelik için aday olarak görülmesi amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
Öğrenme Çıktıları
1Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklayabilecektir.
2Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar.
3Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilecektir.
4Meslek etiğiyle ilgili kuralları açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Etik, bilimsel ve etik bağlarının belirlenmesi, bilimsel etiğin temel ilkeleri, bilimsel araştırma sürecinin etiği, bilimsel yayın süreci ile ilgili etik, bilimde etik dışı davranış, etik dışı davranışsal davranış, bilimsel etik dışı davranış önleme yöntemleri, bilimsel etik ve araştırma, bilim etiği araştırmaları nasıl yapılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Programın tanıtımı ve dersin kurallarının belirlenmesi
2Kaynak tarama
3Bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisi
4Bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisi
5Ara sınav
6Bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik kurallar
7Bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik kurallar
8Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar
9Bilimde etik dışı davranışlar
10Bilimde etik dışı davranışlar
11Bilimde etik dışı davranışlar
12Bilimde etik dışı davranışların nedenleri / Bilimde etik dışı davranışları önleme yolları
13Bilimde etik dışı davranışların nedenleri / Bilimde etik dışı davranışları önleme yolları
14Bilimsel araştırmaya giriş
15Nicel nitelaraştırmalara genel bir bakış
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Büken, N. Ö. (2006). Türkiye örneğinde akademik dünya ve akademik etik, Hacettepe Tıp Dergisi, 37, 164-170 Gökçebora, H. (2007). Cumhuriyet Türkiyesi’nde; “engelli” bilim ve yayıncılık!, Editör: Orhan Yılmaz, Sağlık bilimlerinde süreli yayıncılık-2007 sempozyum kitabı içinde ss: 188-190, Ankara: TÜBİTAK-ULAKBİM.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri0
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14570
Tartışma31030
Soru-Yanıt10220
Takım/Grup Çalışması10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ155553334444444555555555555
ÖÇ255553333444444555555555555
ÖÇ355553333444444555555555555
ÖÇ455553333444444553555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00