Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BİH.FBÖ106GENEL KİMYA IIZorunlu005
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Kimyanın temel konularında bilgi kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof .Dr. Cengiz ÖZYÜREK
Öğrenme Çıktıları
1Çözeltileri tanımlar ve fiziksel özelliklerini yorumlar
2Termokimyanın temel kavramları olan entalpi, entropi ve iç enerjiyi açıklar ve ilişkilendirir
3Kimyasal reaksiyonların kinetiğini tanımlar ve yorumlar
4Kimyasal dengenin temel ilkelerini anlatır, dengeye etki eden faktörleri yorumlar
5Asit-baz tanımlarını açıklar, örnekler ve asit-baz dengesine etki eden faktörleri yorumlar
6Çözünürlük ve çözünürlüğe etki eden faktörleri yorumlar
7Elektrokimya, elektroliz olaylarını ve pillerin çalışma prensiplerini karşılaştırarak değerlendirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kimyasal denge, kimyasal kinetik, termokimya, elektrokimya, çözünürlük ve asit-baz reaksiyonları konularının öğretilmesi ve bunlarla ilgili sayısal uygulamaların gerçekleştirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kimyasal bağlar, sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler.
2Kimyasal bağlar, sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler.
3Çözeltiler ve fiziksel özellikleri
4Kimyasal Kinetik: Hız yasaları, reaksiyonların hızı ve ölçülmesi
5Kimyasal Kinetik: Hız yasaları, reaksiyonların hızı ve ölçülmesi
6Kimyasal Denge: Temel ilkeleri, denge sabiti eşitliği, dengeye etki eden faktörler
7Kimyasal Denge: Temel ilkeleri, denge sabiti eşitliği, dengeye etki eden faktörler
8Termokimya: Entalpi, iç enerji, entropi
9Asitler ve Bazlar: Arrhenius kavramı, Brönsted-Lowry kavramı
10Ara Sınav
11Kuvvetli ve zayıf asit-bazlar ve asit-baz reaksiyonları ve hidroliz
12Asit -baz dengeleri
13Çözünürlük ve kompleks iyon dengeleri ve çözünürlük çarpımı sabiti
14Elektrokimya: Elektroliz ve Pil
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Atkins, P., Jones, L. (1998). Temel kimya. Çeviri Editörleri: Kılıç, E., Köseoğlu, F., Yılmaz, H., (Üçüncü Baskıdan çeviri). Ankara: Bilim yayıncılık [2] Chang, Raymond; Çev.Ed: Soydan, Bahattin; Aroğuz, Ayşe Zehra; ?Fen ve Mühendislik Bölümleri için Kimya?,Beta Basım Yayım, İstanbul, 2000. [3] Erdik, Ender; Sarıkaya, Yüksel; ?Temel Üniversite Kimyası?, Gazi Kitabevi, Ankara, 2002. [4] Mortimer, C.E.(1993). Modern üniversite kimyası. Cilt 1-2. Çeviri Editörü: Altınata , T., (Üçüncü Baskıdan Çeviri). İstanbul: Çağlayan Basımevi [5] Petrucci, R.H., Harwowood, W.S., Herring, F.G. (2005). Genel kimya. Cilt 1 Çeviri Editörleri: Uyar, T., Aksoy, S., (Sekizinci Baskıdan Çeviri) Ankara: Palme Yayıncılık [6] Petrucci, R.H., Harwowood, W.S., Herring, F.G.(2005). Genel kimya. Cilt 2 Çeviri Editörleri: Uyar, T., Aksoy, S., (Sekizinci Baskıdan Çeviri) Ankara: Palme Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Problem Çözümü14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12828
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)162
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ1445454555554445 5555455   
ÖÇ2455455444555555 5555544   
ÖÇ3555455454555455 4555545   
ÖÇ4555555555445455 5555555   
ÖÇ5555555555444555 5555555   
ÖÇ6545554545444454 5555555   
ÖÇ7555555555455555 5445455   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00