Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE628-14WEB DESTEKLİ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Web Destekli Fen ve Teknoloji Öğretiminin Türkiye ve dünyadaki gelişiminin kavratılması, alan, alan eğitimi ve teknoloji bilgisinin koordineli olarak kullanma bilgi ve becerisini bu alanda çalışma yapacak olan yüksek lisans öğrencilerine kazandırabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Erdem KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Web destekli öğretimin fen öğretimine katkısını kavrar.
2Web destekli fen eğitiminin tarihsel gelişimini kavrar.
3Bugünün web destekli öğretim sınırlarını tespit eder.
4Web destekli öğretimin diğer öğretim yöntemlerine göre üstün taraflarını bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
WEB destekli fen öğretiminin fen sınıflarında kullanılması, Web Destekli Fen ve Teknoloji Öğretiminin teorik temelleri, alan bilgisi, alan eğitimi bilgisi, teknoloji bilgisi, web destekli materyalleri geliştirme, amaca yönelik fen kavramlarının tasarımı, WEB sayfalarının dizaynı, WEB destekli kavram haritalarının geliştirilmesi, WEB destekli anlam çözümleme tabloların geliştirilmesi, WEB destekli animasyon kullanımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Teknoloji destekli fen öğretimin tarihsel gelişimi
2Teknoloji destekli fen eğitim türleri ve bunların avantaj ve dezavantajları
3Web destekli fen öğretiminin fen sınıflarında kullanılma şekilleri
4Web tasarımlı materyallerin tasarımında kullanılan programlama dilleri
5HTML ile ilgi temel konular
6Farklı HTML uygulamaları
7Dreamweaver programlarının temel özellikleri
8Dreamweaver programı ile ilgili tasarım uygulamaları
9Ara Sınav
10Photoshop ve Fireworks programlarının temel kullanımı
11Photoshop ve Fireworks programlarının web dizaynında yaygın kullanımlarıyla ilgili uygulamalar
12Flash programının temel özellikleri
13Yaygın Flash uygulamaları ve materyal tasarımında kullanılması
14Amaca yönelik Flash tabanlı animasyonların tasarımı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fen ve Teknoloji Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya), Salih ÇEPNİ, PEGEM Yayıncılık, 2016 Web Tasarım Temelleri, Musa ÇİÇEK, KODLAB Yayıncılık, 2014 Dreamweaver CS6, Yavuz GÜMÜŞTEPE, KODLAB Yayıncılık, 2015 Photoshop CC, Özge Mardi BAYAR, KODLAB Yayıncılık, 2017 Flash CS6 & Actionscript 3.0, Uğur GELİŞKEN, KODLAB Yayıncılık, 2013
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Uygulama/Pratik1310130
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ1       4              5   
ÖÇ2 3     2    2         1   
ÖÇ3                          
ÖÇ4                          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00