|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE627-14 | FEN DENEYLERİ TASARLAMA | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Deneyler fen eğitiminde belirgin bir rol alır. Bu ders öğrencilere mevcut fizik, kimya ve biyoloji deneylerini kullanarak yeni fen deneyleri tasarlama ve geliştirmede gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler fizik, kimya ve biyoloji deneylerini araştıracaklardır | 2 | Öğrenciler mevcut deneylerden fikir alacaklar ve yeni deneyler geliştirme yeteneği kazanacaklardır | 3 | Öğrenciler laboratuvar uygulamları ve teknikleri geliştireceklerdir | 4 | Öğrenciler eğitimde deneylerin önemi üzerine yorumlama yeteniği kazanacaklardır | 5 | Öğrenciler ilköğretim seviyesinde fen eğitimi laboratuvar aktiviteleri geliştireceklerdir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ders süresince, öğrenciler mevcut fen deneylerini araştıracak, daha sonra mevcut uygulamalar ışığında, yeni deneyler tasarlayıp geliştirecekler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Mevcut biyoloji deneylerinin incelenmesi | | | 2 | Mevcut kimya deneylerinin incelenmesi | | | 3 | Mevcut fizik deneylerinin incelenmesi | | | 4 | Fen deneyleri ile ilgili uluslararası makalelerin taranması | | | 5 | Fen deneyleri ile ilgili uluslararası makalelerin taranması | | | 6 | Araştırılan tüm verilerin değerlendirilmesi | | | 7 | Ödev teslimi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Biyoloji konusunda yeni deney tasarlama çalışmasI | | | 10 | Kimya konusunda yeni deney tasarlama çalışması | | | 11 | Kimya konusunda yeni deney tasarlama çalışması | | | 12 | Fizik konusunda yeni deney tasarlama çalışması | | | 13 | Fizik konusunda yeni deney tasarlama çalışması | | | 14 | Seçilen deneyleri raporlama | | | 15 | Seçilen deneyleri raporlama | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2, Mehmet Bahar, Fatih Aydın, Mahmut Polat, Harun Bertiz, Pegem,2008
2.Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları, Naciye Şimşek, Yasemin Çınar, Nobel, 2007
3.Uygulamalı Fen ve Doğa Bilimleri, Kamil Temizyürek, Beta, 2009
4.Fen Bilgisi Laboratuvarı, Ahmet Çoşkun, Haluk Bingöl, Baştürk Kaya, Ercan Türkkan, Ömer Dereli, Nobel, 2005
5.Fen Bilgisi Laboratuvar Deneyleri, Tohit Güneş, Handan Güneş,Dilek Çelikler, Sibel Demir, Anı Yayıncılık, 2006
6.Fen deneyleri ile akademik çalışmalar
7.Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamarında Yaratıcı Proje Desenleri 1 ,Ali Sülün, Orhan İçelli, Recep Polat, Maya Akademi Yayınları, 2007
8.Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamarında Yaratıcı Proje Desenleri 2 ,Ali Sülün, Orhan İçelli, Recep Polat, Maya Akademi Yayınları, 2008
9.Fen Eğitiminde Yaratıcı Drama Desenleri ,Ali Sülün, Orhan İçelli, Recep Polat, Maya Akademi Yayınları, 2008 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|