Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE627-14FEN DENEYLERİ TASARLAMA Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Deneyler fen eğitiminde belirgin bir rol alır. Bu ders öğrencilere mevcut fizik, kimya ve biyoloji deneylerini kullanarak yeni fen deneyleri tasarlama ve geliştirmede gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler fizik, kimya ve biyoloji deneylerini araştıracaklardır
2Öğrenciler mevcut deneylerden fikir alacaklar ve yeni deneyler geliştirme yeteneği kazanacaklardır
3Öğrenciler laboratuvar uygulamları ve teknikleri geliştireceklerdir
4Öğrenciler eğitimde deneylerin önemi üzerine yorumlama yeteniği kazanacaklardır
5Öğrenciler ilköğretim seviyesinde fen eğitimi laboratuvar aktiviteleri geliştireceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders süresince, öğrenciler mevcut fen deneylerini araştıracak, daha sonra mevcut uygulamalar ışığında, yeni deneyler tasarlayıp geliştirecekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mevcut biyoloji deneylerinin incelenmesi
2Mevcut kimya deneylerinin incelenmesi
3Mevcut fizik deneylerinin incelenmesi
4Fen deneyleri ile ilgili uluslararası makalelerin taranması
5Fen deneyleri ile ilgili uluslararası makalelerin taranması
6Araştırılan tüm verilerin değerlendirilmesi
7Ödev teslimi
8Ara sınav
9Biyoloji konusunda yeni deney tasarlama çalışmasI
10Kimya konusunda yeni deney tasarlama çalışması
11Kimya konusunda yeni deney tasarlama çalışması
12Fizik konusunda yeni deney tasarlama çalışması
13Fizik konusunda yeni deney tasarlama çalışması
14Seçilen deneyleri raporlama
15Seçilen deneyleri raporlama
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1-2, Mehmet Bahar, Fatih Aydın, Mahmut Polat, Harun Bertiz, Pegem,2008 2.Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları, Naciye Şimşek, Yasemin Çınar, Nobel, 2007 3.Uygulamalı Fen ve Doğa Bilimleri, Kamil Temizyürek, Beta, 2009 4.Fen Bilgisi Laboratuvarı, Ahmet Çoşkun, Haluk Bingöl, Baştürk Kaya, Ercan Türkkan, Ömer Dereli, Nobel, 2005 5.Fen Bilgisi Laboratuvar Deneyleri, Tohit Güneş, Handan Güneş,Dilek Çelikler, Sibel Demir, Anı Yayıncılık, 2006 6.Fen deneyleri ile akademik çalışmalar 7.Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamarında Yaratıcı Proje Desenleri 1 ,Ali Sülün, Orhan İçelli, Recep Polat, Maya Akademi Yayınları, 2007 8.Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamarında Yaratıcı Proje Desenleri 2 ,Ali Sülün, Orhan İçelli, Recep Polat, Maya Akademi Yayınları, 2008 9.Fen Eğitiminde Yaratıcı Drama Desenleri ,Ali Sülün, Orhan İçelli, Recep Polat, Maya Akademi Yayınları, 2008
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ145555455445455555445555545
ÖÇ254554555555545555554545455
ÖÇ355545555555555544545555555
ÖÇ455455444554555455554555545
ÖÇ545555555454554555455554554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00