Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE629-14FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, ilkokul fen ve teknoloji dersi kapsamında (öğretim programı, öğrenme ve öğretme ortam ve tasarımları, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, öğrenme güçlükleri, bilimin doğası, fen öğrenme süreçleri ve ders kitaplarına) gerçekleştirilmiş olan bilimsel araştırmalarla ilgili alanyazın taraması gerçekleştirebilmeleri ve ulaştıkları bilimsel çalışmaları çeşitli amaçlar çerçevesinde analiz ederek değerlendirebilmeleri; alana ilişkin araştırma becerileri geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof .Dr. Cengiz ÖZYÜREK
Öğrenme Çıktıları
11. İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretimi alanın gerçekleştirilmiş Türkçe ve/veya yabancı dilde yayımlanmış bilimsel yayınlara ulaşır.
22. İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretimi alanın gerçekleştirilmiş Türkçe ve/veya yabancı dilde yayımlanmış bilimsel yayınları amaçları doğrultusunda analiz eder.
33. İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretimi alanına ilişkin araştırma becerisi geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İlkokul fen ve teknoloji dersi öğretim programı İlkokul fen ve teknoloji dersine ilişkin gerçekleştirilmiş olan Türkçe ve yabancı dildeki bilimsel yayınlar (bildiri, tez, makale, raporlar…) Fen ve teknoloji öğretimi araştırma becerileri Bilimin doğası Zihinsel beceriler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Fen ve teknoloji öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımlar.
2Fen ve teknoloji öğretimi alanında Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış bilimsel çalışmalara erişim Fen ve teknoloji öğretimi yeni “yaklaşımlar” üzerinde gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
3Fen ve teknoloji alanında “bilimin doğası” ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
4Fen ve teknoloji dersi “öğretim programına” ilişkin gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
5İlkokul çağı çocuğunda “fen öğrenme süreçlerine” ilişkin gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
6İlkokul fen ve teknoloji dersi “kavram öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
7İlkokulda fen ve teknoloji “bilgi” öğrenme alanı öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişki gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
8İlkokulda fen ve teknoloji “science, technology, society and the environment” öğrenme alanına öğretimi, öğrenme güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
9İlkokulda fen ve teknoloji “bilimsel süreç becerileri” öğrenme alanı öğretimi, öğrenme güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
10İlkokulda fen ve teknoloji “tutum ve değerler” öğrenme alanı öğretimi, öğrenme güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
11İlkokulda fen ve teknoloji ders, öğrenci ve öğretmen kılavuz kitaplarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme. İlkokulda fen ve teknoloji öğretimi alanında sorunlara ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme. İlkokul fen ve teknoloji öğretimi alanında çalışmak istediği bir konu ile ilgili yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilmiş olan araştırmalara yönelik alanyazın taraması yapma Reviewing on literature intended scientific research realized to Turkish or foreign languages related to a topic that you want to work in the field of education primary school science and technology Araştırdığı konuya ilişkin derlediği Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış bilimsel araştırmaları raporlaştırma Reporting the scientific research Gerçekleştirdiği araştırmasına ilişkin raporu alanındaki kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma.
12İlkokulda fen ve teknoloji ders, öğrenci ve öğretmen kılavuz kitaplarına ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
13İlkokulda fen ve teknoloji öğretimi alanında sorunlara ilişkin gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
14 İlkokul fen ve teknoloji öğretimi alanında çalışmak istediği bir konu ile ilgili yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilmiş olan araştırmalara yönelik alanyazın taraması yapma
15Araştırdığı konuya ilişkin derlediği Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış bilimsel araştırmaları raporlaştırma
16 Gerçekleştirdiği araştırmasına ilişkin raporu alanındaki kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yök veri tabanı Alanda ulusal ve uluslararası platformda yayınlanan hakemli dergiler.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Derse Katılım15230
Örnek Vaka İncelemesi5630
Makale Kritik Etme10330
Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ155545445455545455555455555
ÖÇ254534455545544545545554554
ÖÇ345522345553425434553545453
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00