Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE624-14FEN EĞİTİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Fen bilgisi derslerinde geleneksel yaklaşımdan farklı olarak, süreci ve performansı değerlendirmeye ilişkin alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşım ve tekniklerini öğrenmek, kullanmak, uygulamak ve geleneksel yaklaşımlarla karşılaştırmalar yapmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Erol TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrayabilme,
2 Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini karşılaştırabilme,
3Fizik dersinde performans değerlendirme sürecini kavrayabilme,
4Fizik eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilme,
5Farklı fizik ders ve konuları için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hafta Konular Açıklama 1 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları nedir Neden kullanılmalıdır 2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırma 3 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanmada temel ilkeler 4 Geleneksel ölçme araçlarından fizik için yazılmış klasik sınav, örnek açık uçlu ve kısa cevaplı sorular ve çoktan seçmeli testleri inceleme 5 Eşleştirmeli, bulmacalı ve betimlemeli soruları inceleme 6 Kavram ağı, kavram haritaları, Vee diyagramları ve anlam çözümleme tablolarını inceleme 7 Verilen kelimelerden anlamlı cümleler kurma, kelime ilişkilendirme, yapılandırılmış gridler, tanılayıcı dallanmış ağaçlar 8 Arasınav 9 Gözlem ve görüşme teknikleri 10 Yazılı görüş alma, portfolyo teknikleri 11 Öz ve akran değerlendirme teknikleri 12 Holistik ve analitik rubrikleri inceleme, kullanma 13 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme 14 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme 15 Fizik derslerinde alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını uygulama 16 Yarıyıl Sonu Sınavı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları nedir Neden kullanılmalıdır
22 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırma
33 Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kullanmada temel ilkeler
44 Geleneksel ölçme araçlarından fizik için yazılmış klasik sınav, örnek açık uçlu ve kısa cevaplı sorular ve çoktan seçmeli testleri inceleme
55 Eşleştirmeli, bulmacalı ve betimlemeli soruları inceleme
66 Kavram ağı, kavram haritaları, Vee diyagramları ve anlam çözümleme tablolarını inceleme
77 Verilen kelimelerden anlamlı cümleler kurma, kelime ilişkilendirme, yapılandırılmış gridler, tanılayıcı dallanmış ağaçlar
88 Arasınav
99 Gözlem ve görüşme teknikleri
1010 Yazılı görüş alma, portfolyo teknikleri
1111 Öz ve akran değerlendirme teknikleri
1212 Holistik ve analitik rubrikleri inceleme, kullanma
1313 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme
1414 Fizik dersleri için alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirme
1515 Fizik derslerinde alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarını uygulama
1616 Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) 1. Kitap: Fen ve Teknoloji Öğretimi (1. Baskı, 2006), Editör: Mehmet BAHAR, PegemA Yayıncılık 2) 2. Kitap: Fen ve Teknoloji (Kuramdan Uygulamaya) (11. Baskı, 2014), Editör: Salih Çepni, PegemA Yayıncılık 3) Alanyazında ilgili tez, makale ve yayınlar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Okuma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ145545555555555555555555555
ÖÇ255555555555555555555555555
ÖÇ354344353243455455555555555
ÖÇ454334534545554555545555555
ÖÇ555555555555555555455555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00