Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE623-14FEN EĞİTİMİNDE MEKAN DIŞI (OUTDOOR) UYGULAMALARZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bütün dünyada yeni yeni gelişmeye başlayan ve ülkelerin eğitim programlarına giren mekan dışı eğitimin sınıf içi eğitim ile nasıl entegre edileceği tartışılarak örnek çalışmalar düzenlemektir. Bu alandaki literatür taranarak farklı uygulamaların nasıl hayata geçirileceğini irdelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Elif ÇİL
Öğrenme Çıktıları
1Arazide insan ve doğal kuvvetlerin işaretlerini tanımlama, yorumlama ve açıklama yeteneğini geliştirme
2Doğa ve insan ekolojisi arasında ki bağlantıya ilişkin bilgi sahibi olmak
3Öğrenmede farklı faktörlerin önemi ve insanların anlamasında çevrenin etkisine ilişkin bilgi ve anlayış kazanmak
4Outdoor didaktiksel bilgini farklı konu alanı ve temalarla ilişkili olarak derinleştirmek
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Genel ekoloji ve çevre bilgisi verildikten sonra ilköğretim programlarına entegre mekan dışı aktivite planları ve uygulanabilirliği. Farklı çevre yaklaşımlarının tartışılması. Ayrıca çok disiplinli çevre eğitiminin fen eğitiminde uygulanabilirliği.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Okul Sistemi
2Outdoor Eğitim nedir?
3Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları
4Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları
5Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları
6Okul öncesi ve ilköğretim okullarındaki temel derslere yönelik outdoor eğitim uygulamaları
7“Yer”in önemi
8Liderlik ve grup
9Ara sınav
10“Earth in Mind” adlı kitabın alan literatüründeki önemi
11“Last Child in the Woods” adlı kitabın alan literatüründeki önemi
12Deneyime Dayalı Öğrenme Yaklaşımı: “Deneyim ve Eğitim”
13Türkiye’de Outdoor Eğitim nasıl olmalıdır?
14Örnek ders plan sunumları
15Örnek ders plan sunumları
16Örnek ders plan sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Wilson, R., (2008). Nature and Young Children. London: Routledge Hudson, P. (2006). Exploring a four-step science teaching and learning sequence for sustainable living. Teaching Science, 52 (1), 39-41 Palmberg, I. E. ve Kuru, J. (2000). Outdoor activities as a basis for enviromental responsibility. The Journal of Enviromental Education, 31 (4), 32-36.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ154554544555555454555554554
ÖÇ245545555554455555555455555
ÖÇ355555555555545555555555455
ÖÇ455445555555554545545545545
ÖÇ5                          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00