Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE619-14FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE İLERİ BİYOLOJİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere son yıllarda biyoloji alanında güncel konular hakkında detaylı bilgileri vermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Elif ÇİL
Öğrenme Çıktıları
1Fen Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
2Fen Eğitimi Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3Fen Eğitimi Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir.
4Fen Eğitimi Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
5En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
6Bilişim ve iletişim teknolojilerinin fen eğitiminde kullanılmasına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
7Fen Eğitimi alanına yönelik ilgi duyduğu araştırma alanı ile ilgili veri toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir.
8Fen Eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
9Fen Eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
10Fen Eğitimi Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirir, yorumlama ve uygulama yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Güncel teknoloji ve laboratuar yöntemleri, SEM, TEM, PCR, kanser, kök hücre teknolojisi, klonlam
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Güncel teknoloji ve laboratuar yöntemleri
2Güncel teknoloji ve laboratuar yöntemleri
3Güncel teknoloji ve laboratuar yöntemleri
4SEM ve TEM
5SEM ve TEM
6PCR
7PCR
8Kanser
9Kanser
10Kök hücre teknolojisi
11Kök hücre teknolojisi
12Kök hücre teknolojisi
13Kök hücre teknolojisi
14Kök hücre teknolojisi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
· Genel Biyoloji I-II (2003). Keeton Gould. Palme Yayıncılık. · Advanced Biology (1992). J. Simpkins and J. L. Williams. Collins Educational. · Yaşamın Temel Kuralları (1998). Ali Demirsoy. Ankara: Meteksan A.Ş. Advanced Biology (2000) Michael Kent, Oxford University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ145455555555454555555545545
ÖÇ255555554555555555555444555
ÖÇ355545455454555555445555555
ÖÇ455555555555545544554555545
ÖÇ554555444455555555555555555
ÖÇ655555555545454455545554554
ÖÇ745554555555554554455555555
ÖÇ855555444554555555554545555
ÖÇ955455555455455545555555455
ÖÇ1054454545455545455454555545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00