Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE618-14 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE İLERİ KİMYA | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere kimya ile ilgili temel kavramları öğretmek, yanlış kavram algılarını gidermek, fen eğitiminde kimyasal kavramları diğer fen konuları ile ilişkilendirmek ve fen öğretiminde kimyasal kavramların doğru kullanımlarını geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Cengiz ÖZYÜREK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kimyayı tanımlar | 2 | Kimyasal kavramların zaman içindeki tarihi gelişimini tanır | 3 | Maddenin hallerini karşılaştırır | 4 | Kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemini sorgular | 5 | Yanlış kavram algılarını düzeltir | 6 | Fen eğitiminde ki kimyasal kavramlar ile diğer fen konuları arasında ilişki kurar | 7 | Fen eğitim program müfredatlarını kimya açısından değerlendirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kimya hakkında genel bilgiler, kimyasal kavramların tarihsel gelişimi, kimyadaki kavramsal gelişmeler, Madde ve maddenin halleriyle ilgili kavramlar ve çalışmalar, atomun yapısı ve atom teorisi ile ilgili kavramlar, elementlerin sınıflandırılması ve periyodik cetvel, ısı ve sıcaklık ile ilgili temel kavramlar, asit ve bazlar ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar, kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemi, kavram öğretimi ve kavram geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve teknikler, yanlış kavram algılarını gidermek, fen eğitiminde ki kimyasal kavramların diğer fen konuları ile ilişkilendirilmesi, fen eğitim program müfredatlarının kimya açısından değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kimya hakkında genel bilgiler
| | | 2 | Kimyasal kavramların tarihsel gelişimi
| | | 3 | Kimyadaki kavramsal gelişmeler
| | | 4 | Madde ve maddenin halleriyle ilgili kavramlar ve çalışmalar
| | | 5 | Atomun yapısı ve atom teorisi ile ilgili kavramlar
| | | 6 | Elementlerin sınıflandırılması ve periyodik cetvel
| | | 7 | Isı ve sıcaklık ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar
| | | 8 | Asit ve bazlar ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar
| | | 9 | Kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemi
| | | 10 | Ara Sınav
| | | 11 | Kavram öğretimi ve kavram geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve teknikler
| | | 12 | Yanlış kavram algılarını gidermek | | | 13 | Fen eğitiminde ki kimyasal kavramların diğer fen konuları ile ilişkilendirilmesi | | | 14 | Fen eğitim program müfredatlarının kimya açısından değerlendirilmesi | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1] Ayas, A.,, Turgut, M. F. ve ark., (1997). Kimya öğretimi Ankara: YÖK/D. Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi
[2] Erdik, Eç, ; Sarıkaya, Y. (2002). Temel üniversite kimyası. Ankara: Gazi Kitapevi
[3] McMurry, J., Fay, R.C. (1998). Chemistry USA: Prentice-Hall, Inc.
[4] Newmark, A. (Çev. P. Arpaçay) (2004). Kimyanın öyküsü. Ankara: Tübitak Yayınları.
[5] Petrucci, R.H., Harwood, W.S., Hering, F.G.(2005). General chemistry principles and modern applications. USA: Prentice Hall. [6] Tez, Z. (1986). Kimya tarihi. Ankara: Verso Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Makale Kritik Etme | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|