Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE618-14FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE İLERİ KİMYA Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere kimya ile ilgili temel kavramları öğretmek, yanlış kavram algılarını gidermek, fen eğitiminde kimyasal kavramları diğer fen konuları ile ilişkilendirmek ve fen öğretiminde kimyasal kavramların doğru kullanımlarını geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Cengiz ÖZYÜREK
Öğrenme Çıktıları
1Kimyayı tanımlar
2Kimyasal kavramların zaman içindeki tarihi gelişimini tanır
3Maddenin hallerini karşılaştırır
4Kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemini sorgular
5Yanlış kavram algılarını düzeltir
6Fen eğitiminde ki kimyasal kavramlar ile diğer fen konuları arasında ilişki kurar
7Fen eğitim program müfredatlarını kimya açısından değerlendirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kimya hakkında genel bilgiler, kimyasal kavramların tarihsel gelişimi, kimyadaki kavramsal gelişmeler, Madde ve maddenin halleriyle ilgili kavramlar ve çalışmalar, atomun yapısı ve atom teorisi ile ilgili kavramlar, elementlerin sınıflandırılması ve periyodik cetvel, ısı ve sıcaklık ile ilgili temel kavramlar, asit ve bazlar ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar, kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemi, kavram öğretimi ve kavram geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve teknikler, yanlış kavram algılarını gidermek, fen eğitiminde ki kimyasal kavramların diğer fen konuları ile ilişkilendirilmesi, fen eğitim program müfredatlarının kimya açısından değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kimya hakkında genel bilgiler
2Kimyasal kavramların tarihsel gelişimi
3Kimyadaki kavramsal gelişmeler
4Madde ve maddenin halleriyle ilgili kavramlar ve çalışmalar
5Atomun yapısı ve atom teorisi ile ilgili kavramlar
6Elementlerin sınıflandırılması ve periyodik cetvel
7Isı ve sıcaklık ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar
8Asit ve bazlar ile ilgili temel kavramlar ve çalışmalar
9Kimyasal kavramların günlük yaşamdaki yeri ve önemi
10Ara Sınav
11Kavram öğretimi ve kavram geliştirmede kullanılan strateji, yöntem ve teknikler
12Yanlış kavram algılarını gidermek
13Fen eğitiminde ki kimyasal kavramların diğer fen konuları ile ilişkilendirilmesi
14Fen eğitim program müfredatlarının kimya açısından değerlendirilmesi
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1] Ayas, A.,, Turgut, M. F. ve ark., (1997). Kimya öğretimi Ankara: YÖK/D. Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi [2] Erdik, Eç, ; Sarıkaya, Y. (2002). Temel üniversite kimyası. Ankara: Gazi Kitapevi [3] McMurry, J., Fay, R.C. (1998). Chemistry USA: Prentice-Hall, Inc. [4] Newmark, A. (Çev. P. Arpaçay) (2004). Kimyanın öyküsü. Ankara: Tübitak Yayınları. [5] Petrucci, R.H., Harwood, W.S., Hering, F.G.(2005). General chemistry principles and modern applications. USA: Prentice Hall. [6] Tez, Z. (1986). Kimya tarihi. Ankara: Verso Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı144
Derse Katılım14570
Makale Kritik Etme14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12222
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ155555555555555555555555555
ÖÇ255555545555545554555555555
ÖÇ355555555555555555545555555
ÖÇ445555555555555555555555555
ÖÇ555455455555455455545545555
ÖÇ655555555445555555554555555
ÖÇ755544555554555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00