Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE615-14İSTATİSTİK TEKNİKLER VE VERİ ANALİZİ Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı fen eğitimi alanında nicel araştırma verilerine sahip olan araştırmacıların ellerindeki verileri anlamlaştırırken kullanacakları istatistiksel yöntemler hakkında bilgi vermek ve bu verilerin bilgisayar ortamında SPSS programında nasıl kullanılacağı hakkında bilgi vermektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. İkramettin DAŞDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Fen eğitim ile ilgili nicel araştırmada kullanılan temel istatistik kavramlarını bilir.
2Fen eğitiminde kullanılan istatistiği anlar.
3 Fen eğitimi çalışmalarında elde edilmiş verilerin SPSS programında veri girişini uygular.
4Fen eğitimi çalışmalarında elde edilmiş verilerin SPSS programında analiz eder.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste Fen eğitiminde istatistiksel veri analizinde kullanılacak temel kavramlar, bu kavramların bilgisayarda ele alınması ve istatistiksel veri analizinde kullanılan paket programlardan olan SPSS’ın veri analizinde kullanılması ile ilgili bilgi verilecektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve amacı hakkında öğrencilerin bilgilendirmesi
2Fen eğitimi çalışmalarında kullanılan istatistiğe ilişkin temel kavramların tanımlanması
3Frekans dağılımları ve bu dağılımların betimlenmesi
4Olasılık, standart normal dağılım ve standart puanların irdelenmesi
5Fen eğitimde hazırlanan ölçme araçlarının sahip olması gereken özelliklerin irdelemesi
6Fen eğitimde anlam çıkartıcı istatistiğin örneklerle irdelenmesi da elde edilmiş verilerin SPSS programına girişi
7Fen eğitimde yapılan çalışmalarda ortalamalar arası farkların test edilmesi
8Ara sınav +SPSS programına giriş
9SPSS programına giriş
10Fen eğitimde çalışmalarında elde edilmiş verilerin SPSS programında analizi
11Fen eğitimde çalışmalarında elde edilmiş verilerin SPSS programında analizi
12Fen eğitimde çalışmalarında elde edilmiş verilerin SPSS programında analizi
13Fen eğitimde çalışmalarında elde edilmiş verilerin SPSS programında analizi
14Fen eğitimde çalışmalarında elde edilmiş verilerin SPSS programında analizi
15Fen eğitimde çalışmalarında elde edilmiş verilerin SPSS programında analizi
16Final Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Özdamar K. (1999) Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, Kaan Kitabevi, 535 sayfa[2] Büyüköztürk Ş., Bökeoğlu Çokluk Ö., Köklü N. (2000) Sosyal bilimler için istatistik, 263 sayfa[3] Büyüköztürk Ş. (2008) Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum, pegem yayıncılık, 216 sayfa [4] Özdamar K. (2003) SPSS ile Biyoistatistik, Kaan Kitabevi, 506 sayfa[5] Tavşancıl E. (2006) Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, Nobel yayın, 224 sayfa
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz515
Derse Katılım15345
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma15460
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ1544444442333433 33434244  
ÖÇ2444444442333433 33344234  
ÖÇ3444444442333333 33343233  
ÖÇ4444444442333333 33333234  
ÖÇ5                          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00