Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE614-14 | FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ders kitaplarının değerlendirilmesinde kullanılacak kriterlere genel bir bakış | 2 | Müfredat ve ders kitabı ilişkisi Kitapların İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunlukları hakkında literatür bazında tartışma | 3 | Ders kitaplarının Format, Çekicilik, Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açılarından İncelenmesi | 4 | Ders kitaplarının Format, Çekicilik, Anlamlı Öğrenmeye Katkı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Açılarından İncelenmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği ve ders hakkında bilgilendirme ve planlama yapma | | | 2 | Program (Müfredat) ve ders kitapları ve Türkiyede bunların geliştirilmesi ve kullanımı hakkında temel bilgilerin kazandırılması | | | 3 | Dünyadaki müfredat ve ders kitapları hakkında bilimsel tartışma yapmak | | | 4 | Dünyadaki müfredat ve ders kitapları hakkında bilimsel tartışma yapmak | | | 5 | Ders kitaplarının incelenmesinde dikkate alınan ve alınabilecek kriterler üzerine bilimsel yorum yürütme | | | 6 | Ders kitaplarının incelenmesinde dikkate alınan ve alınabilecek kriterler üzerine bilimsel yorum yürütme | | | 7 | Şu anda MEB da kullanılan ders kitaplarını . İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Format, Çekicilik açısından inceleme | | | 8 | Şu anda MEB da kullanılan ders kitaplarını . İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Format, Çekicilik açısından inceleme | | | 9 | Anlamlı öğrenme açısından müfredat ve ders kitapları | | | 10 | Anlamlı öğrenme açısından müfredat ve ders kitapları | | | 11 | Örnek bir ders kitabının belirlenen kriterler açısından değerlendirilmesi | | | 12 | Örnek bir ders kitabının belirlenen kriterler açısından değerlendirilmesi | | | 13 | Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar | | | 14 | Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar | | | 15 | Ders ile ilgili genel değerlendirme ve raporlar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 100 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Soru-Yanıt | 5 | 3 | 15 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
Makale Kritik Etme | 4 | 10 | 40 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|