Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE612-14 | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Fen eğitimi alanında son yıllarda yapılan araştırmalardan ve araştırma konularından haberdar olmak, güncel araştırma konularının yakından takip edilmesini sağlamak ve alanla ilgili uygun araştırma konularının tespit etmek ve konu alanlarına göre sınıflandırarak ülkemiz için öncelikli araştırma konularına ağırlık verilmesini sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof..Dr.Cengiz ÖZYÜREK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, uygun materyal kullanma | 2 | Fenle ilgili öğretme ve öğrenme yöntemlerinin nasıl kullanılacağını bilir | 3 | Fen bilimlerine karşı ilginin artırılmasını sağlamak | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki fen eğitimi alanında yapılan güncel çalışmalar, konuyla ilgili çeşitli makalelerin incelenmesi ,fen eğitimi alanında altyapı, Fen eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslar arası araştırmalar ve dergiler, fen eğitiminde güncel olan araştırma alanları ve yöntemleri, ulusal araştırmaların etkililiği, ulusal ve uluslar arası araştırmaların uyumluluğu. Veri tabanlarına girmiş olan yerli ve yabancı dergilerin araştırılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fen nedir? | | | 2 | Çağdaş Fen Eğitimi nasıl olmalıdır
| | | 3 | Fen okur-yazarlığı ve bilgi kullanma
| | | 4 | Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi
| | | 5 | Fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, uygun materyal kullanma
| | | 6 | Öğrenme ortamının ve öğretim yönteminin anlamlı öğrenme üzerindeki etkileri | | | 7 | Aktif öğrenme
| | | 8 | Probleme dayalı öğrenme | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Proje Tabanlı Öğrenme
| | | 11 | Bağlam temelli öğrenme
| | | 12 | Model ve modelleme
| | | 13 | Deneyler ve fen öğretimi alanla ilgili makale inceleme | | | 14 | Deneyler ve fen öğretimi alanla ilgili makale inceleme | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi, Ankara.2. Ekiz, D. (2003).Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|