Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE612-14FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Fen eğitimi alanında son yıllarda yapılan araştırmalardan ve araştırma konularından haberdar olmak, güncel araştırma konularının yakından takip edilmesini sağlamak ve alanla ilgili uygun araştırma konularının tespit etmek ve konu alanlarına göre sınıflandırarak ülkemiz için öncelikli araştırma konularına ağırlık verilmesini sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof..Dr.Cengiz ÖZYÜREK
Öğrenme Çıktıları
1Fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, uygun materyal kullanma
2Fenle ilgili öğretme ve öğrenme yöntemlerinin nasıl kullanılacağını bilir
3Fen bilimlerine karşı ilginin artırılmasını sağlamak
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki fen eğitimi alanında yapılan güncel çalışmalar, konuyla ilgili çeşitli makalelerin incelenmesi ,fen eğitimi alanında altyapı, Fen eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslar arası araştırmalar ve dergiler, fen eğitiminde güncel olan araştırma alanları ve yöntemleri, ulusal araştırmaların etkililiği, ulusal ve uluslar arası araştırmaların uyumluluğu. Veri tabanlarına girmiş olan yerli ve yabancı dergilerin araştırılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fen nedir?
2Çağdaş Fen Eğitimi nasıl olmalıdır
3Fen okur-yazarlığı ve bilgi kullanma
4Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi
5Fen öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler, uygun materyal kullanma
6 Öğrenme ortamının ve öğretim yönteminin anlamlı öğrenme üzerindeki etkileri
7 Aktif öğrenme
8 Probleme dayalı öğrenme
9Ara sınav
10Proje Tabanlı Öğrenme
11Bağlam temelli öğrenme
12Model ve modelleme
13 Deneyler ve fen öğretimi alanla ilgili makale inceleme
14 Deneyler ve fen öğretimi alanla ilgili makale inceleme
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi, Ankara.2. Ekiz, D. (2003).Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı166
Derse Katılım14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7749
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7749
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ1555555554545455 5555555   
ÖÇ2555455455545555 5555554   
ÖÇ3555555554555554 5555555   
ÖÇ4545555445554544 4545544   
ÖÇ5555554555554555 5545545   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00