Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE609-14 | FEN EĞİTİMİNDE LABORATUVAR AKTİVİTELERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Fen bilgisi eğitiminde laboratuvar aktivitelerinin tiplerinin çeşitli örneklerle tanıtılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Elif ÇİL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlköğretim 2. kademeye uygun deneyleri tasarlayabilirler | 2 | Deney çeşitlerini amaçlarına göre sınıflandırabilirler | 3 | İlköğretim 2. kademede kullanılabilecek deney malzemelerini bilirler | 4 | Deneysel Etkinlikleri Uygulama Yollarını bilirler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Laboratuvar Nedir? Niçin laboratuvar yaparız? Fen Öğretiminde Laboratuvarın Önemi. Dünyada ve Türkiye de Laboratuvar Uygulamasının Tarihçesi. Basit araç gereçlerle laboratuvar yapmanın önemi. Bilimsel Süreç becerilerinin Gelişmesinde Laboratuvarın önemi Bilimsel süreç becerileri. Deneysel Etkinlikleri Uygulama Yolları. Kanıtlamaya Dayalı Laboratuvar ve Örnekleri. Keşfetmeye Dayalı Laboratuvar ve Örnekleri. Sorgulamaya Dayalı Laboratuvar ve Örnekleri. Probleme Dayalı Laboratuvar ve Örnekleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin ve laboratuvarın tanıtılması, laboratuvar güvenliğinin önemi | sunum | | 2 | Dünyada ve Türkiye de Laboratuvar Uygulamasının Tarihçesi | sunum | | 3 | Basit araç gereçlerle laboratuvar yapmanın önemi ve örnekler | sunum | | 4 | Bilimsel Süreç becerilerinin Gelişmesinde Laboratuvarın önemi Bilimsel süreç becerileri. Deneysel Etkinlikleri Uygulama Yolları. | sunum | | 5 | Kanıtlamaya Dayalı Laboratuvar ve Biyoloji Örnekleri | sunum | deney | 6 | Kanıtlamaya Dayalı Laboratuvar ve Kimya Örnekleri | sunum | deney | 7 | Kanıtlamaya Dayalı Laboratuvar ve Fizik Örnekleri | sunum | deney | 8 | Proje teslimi ve değerlendirilmesi | yazılı sınav | | 9 | Laboratuvarda kullanılan deney teknikleri açık uçlu, kapalı uçlu | sunum | | 10 | Araştırmaya dayalı deney tekniği ve örnekleri | sunum | | 11 | bilimsel süreç becerileri | sunum | | 12 | yapılandırmacı öğrenim teorisi nedir? örnekler | sunum | deney | 13 | Keşfetmeye Dayalı Laboratuvar ve Örnekleri | sunum | deney | 14 | Sorgulamaya Dayalı Laboratuvar ve Örnekleri | sunum | deney | 15 | Probleme Dayalı Laboratuvar ve Örnekleri | sunum | deney | 16 | Proje teslimi ve yönetiminin değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
laboratuvar aktiviteleri ders notu |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Uygulama/Pratik | 2 | 8 | 16 |
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
Deney | 8 | 1 | 8 |
Gözlem | 1 | 30 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 80 | 80 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|