Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE608-14 | PROJE TABANLI FEN EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Proje temeli fen öğretimi süreçlerini tanımam ve ilgili becerileri kazanma |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Erol TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Proje temelli fen öğretimi yaklaşımlarını tanır ve etkin şekilde uygular | 2 | Proje temelli fen öğretimi yönetimi becerilerini edinir | 3 | Proje temelli fen öğretimi süreçlerini tanır ve temel becerileri kazanır | 4 | Proje temelli fen öğretimi süreçlerinde izleme becerilerini kazanır | 5 | Proje temelli fen öğretimi süreçlerinde değerlendirme becerilerini kazanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Tubitak için projeler hazırlamak |
Dersin İçeriği |
1. Hafta Kavramsal temel ve proje temelli öğrenme/öğretimin önemi
2. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması
3. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması
4. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri
5. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri
6. Hafta Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı
7. Hafta Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Proje uygulamaları
10. Hafta Proje uygulamaları
11. Hafta Proje uygulamaları
12. Hafta Proje uygulamaları
13. Hafta Proje uygulamaları
14. Hafta Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)
15. Hafta Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kavramsal temel ve proje temelli öğrenme/öğretimin önemi | | | 2 | Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması | | | 3 | Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması | | | 4 | Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri | | | 5 | Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri | | | 6 | Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı | | | 7 | Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Proje uygulamaları | | | 10 | Proje uygulamaları | | | 11 | Proje uygulamaları | | | 12 | Proje uygulamaları | | | 13 | Proje uygulamaları | | | 14 | Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme) | | | 15 | Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Markham, T., Larmer, J., Ravitz, J. (2003). Project Based Learning Handbook: A Guide to Standards-Focused Project Based Learning for Middle and High School Teachers [Spiral-Bound], BIE, California. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 75 | 75 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|