Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE608-14PROJE TABANLI FEN EĞİTİMİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Proje temeli fen öğretimi süreçlerini tanımam ve ilgili becerileri kazanma
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Erol TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Proje temelli fen öğretimi yaklaşımlarını tanır ve etkin şekilde uygular
2 Proje temelli fen öğretimi yönetimi becerilerini edinir
3Proje temelli fen öğretimi süreçlerini tanır ve temel becerileri kazanır
4 Proje temelli fen öğretimi süreçlerinde izleme becerilerini kazanır
5 Proje temelli fen öğretimi süreçlerinde değerlendirme becerilerini kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Tubitak için projeler hazırlamak
Dersin İçeriği
1. Hafta Kavramsal temel ve proje temelli öğrenme/öğretimin önemi 2. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması 3. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması 4. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri 5. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri 6. Hafta Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı 7. Hafta Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol 8. Hafta Ara sınav 9. Hafta Proje uygulamaları 10. Hafta Proje uygulamaları 11. Hafta Proje uygulamaları 12. Hafta Proje uygulamaları 13. Hafta Proje uygulamaları 14. Hafta Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme) 15. Hafta Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Kavramsal temel ve proje temelli öğrenme/öğretimin önemi
2Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması
3Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması
4Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri
5Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri
6Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı
7Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol
8Ara sınav
9Proje uygulamaları
10Proje uygulamaları
11Proje uygulamaları
12Proje uygulamaları
13Proje uygulamaları
14Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)
15Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Markham, T., Larmer, J., Ravitz, J. (2003). Project Based Learning Handbook: A Guide to Standards-Focused Project Based Learning for Middle and High School Teachers [Spiral-Bound], BIE, California.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Proje Hazırlama17575
Proje Sunma133
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ155455445334533234555443434
ÖÇ245543354444455534455454555
ÖÇ355454553455554554535354444
ÖÇ444535355435353554554554544
ÖÇ553555533553535345553535535
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00