Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE607-14 | FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde program geliştirmenin kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Program geliştirmeyle ilgili kavramları tanımlar. Program geliştirmenin tarihsel gelişimini açıklar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Program geliştirme ve değerlendirmenin ne olduğunun anlaşılması. | 2 | Program geliştirme ve değerlendirme sürecini kavratmak. | 3 | Program değerlendirmede uygulama sürecini açıklar. | 4 | Program değerlendirmede değerlendirme sürecini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimde program geliştirmenin kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Program geliştirmeyle ilgili kavramları tanımlar. Program geliştirmenin tarihsel gelişimini açıklar. Program geliştirmenin felsefi temellerini açıklar. Program geliştirmenin psikolojik temellerini açıklar. Program geliştirmenin toplumsal temellerini açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program Gelistirmede Temel Kavramlar | | | 2 | Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri | | | 3 | Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri | | | 4 | Program Gelistirme Süreci | | | 5 | Eğitim Programları Modelleri | | | 6 | Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Egitim Gereksinmelerinin Belirlenmesi | | | 7 | Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi | | | 8 | Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama: Değerlendirme Sürecinin Düzenlenmesi | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Program Geliştirmede Yeni Yönelimler | | | 11 | Okulöncesi, İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim ve Öğretim Programlarının İncelenmesi | | | 12 | Egitim Programlarinin Degerlendirilmesi Süreci | | | 13 | Hazirlanan Program Tasarılarının Değerlendirilmesi | | | 14 | Hazirlanan Program Tasarılarının Değerlendirilmesi | | | 15 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dogan, Hifzi. Egitimde Program ve Ögretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacilik, 1997.
Erden, Münire. Egitimde Program Degerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları, 1993.
Ertürk, Selahattin. Egitimde Program Gelistirme. Ankara: Meteksan, 1982.
Fidan Nurettin. Okulda Ögrenme ve Ögretme. Ankara: Alkim Kitapçilik, 1995.
Kisakürek, Mehmet Ali. Egitim Programlarinin Hazirlanmasi ve Geliştirilmesi, Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 16, 1: 217-244, 1983.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|