Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE607-14FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde program geliştirmenin kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Program geliştirmeyle ilgili kavramları tanımlar. Program geliştirmenin tarihsel gelişimini açıklar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Program geliştirme ve değerlendirmenin ne olduğunun anlaşılması.
2Program geliştirme ve değerlendirme sürecini kavratmak.
3Program değerlendirmede uygulama sürecini açıklar.
4Program değerlendirmede değerlendirme sürecini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde program geliştirmenin kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir. Program geliştirmeyle ilgili kavramları tanımlar. Program geliştirmenin tarihsel gelişimini açıklar. Program geliştirmenin felsefi temellerini açıklar. Program geliştirmenin psikolojik temellerini açıklar. Program geliştirmenin toplumsal temellerini açıklar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program Gelistirmede Temel Kavramlar
2Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri
3Program Gelistirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri
4Program Gelistirme Süreci
5Eğitim Programları Modelleri
6Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Egitim Gereksinmelerinin Belirlenmesi
7Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama:Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
8Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama: Değerlendirme Sürecinin Düzenlenmesi
9Ara sınav
10Program Geliştirmede Yeni Yönelimler
11Okulöncesi, İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim ve Öğretim Programlarının İncelenmesi
12Egitim Programlarinin Degerlendirilmesi Süreci
13Hazirlanan Program Tasarılarının Değerlendirilmesi
14Hazirlanan Program Tasarılarının Değerlendirilmesi
15
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dogan, Hifzi. Egitimde Program ve Ögretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacilik, 1997. Erden, Münire. Egitimde Program Degerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları, 1993. Ertürk, Selahattin. Egitimde Program Gelistirme. Ankara: Meteksan, 1982. Fidan Nurettin. Okulda Ögrenme ve Ögretme. Ankara: Alkim Kitapçilik, 1995. Kisakürek, Mehmet Ali. Egitim Programlarinin Hazirlanmasi ve Geliştirilmesi, Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 16, 1: 217-244, 1983.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma7749
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7749
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7749
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ135334444443534554455344555
ÖÇ254543344455543554455333544
ÖÇ353343353434433443444543435
ÖÇ444533533433454555555545543
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00