|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE603-14 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nicel bir araştırmanın tüm boyutları ile yürütebilme, İstatistikle ilgili temel kavramları anlama , hipotez testlerini uygulama ve karar verme becerisi kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç Dr: İkramettin Daşdemir | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, fen bilgisi öğretmenliği alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 | Fen bilgisi öğretmenliği eğitimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri kavrar. | 3 | Bağımsız olarak kendi başına fen bilgisi öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini (Problemi belirler, uygun bilimsel yöntemi seçer ve uygular, elde ettiği verileri analiz eder ve sonuçları raporlaştırır.) yürütür. | 4 | Fen bilgisi öğretmenliği alanı ile ilgili bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirir | 5 | Fen bilgisi öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki çalışmalara etkin olarak katılır ya da liderlik yapar. | 6 | Fen bilgisi öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu dersin temel amacı araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, tarama yöntemi, ilişkisel yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamak ve İstatistikle ilgili temel kavramlar, evren ve örneklem, değişken türleri, verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ölçüleri, yaygınlık ölçüleri, ham puanların standart puanlara dönüştürülmesi, normal dağılım, Z dağılımı, istatistiksel hata, hipotez testleri ve karar, tek örneklem t testi, ki-kare testi, ortalamalar arası farkın önem kontrolü (ilişkisiz örneklem t testi, ilişkili t testi, tek yönlü varyans analizi, non-parametrik yöntemler), korelasyon ve regresyon analizini öğrenmelerini sağlamaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitim Araştırmalarının Temel İlkeleri | | | 2 | Problem/Amaç Literatür Değerlendirmesi
| | | 3 | Örnekleme | | | 4 | Deneysel araştırma
| | | 5 | evren, örneklem, değişken türleri, verilerin sınıflandırılması | | | 6 | Normal dağılım, Z dağılımı, istatistiksel hata ve karar | | | 7 | İstatistik paket programının tanıtılması, veri tabanı oluşturma | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hipotez türleri, hipotez testleri | | | 10 | Ki-kare testi, tek örneklem t testi | | | 11 | Bağımsız t testi | | | 12 | Bağımlı t testi | | | 13 | Tek yönlü varyans analizi | | | 14 | Korelasyon, basit doğrusal regresyon, çoklu doğrusal regresyon
| | | 15 | final sınav | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Bilimsel araştırma yöntemleri (edt. Abdurrahman TANRIÖĞEN)
2.Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (Şener Büyüköztürk) , Pegem Akademi Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 | Rapor Sunma | 14 | 1 | 14 | Makale Yazma | 14 | 1 | 14 | Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|