Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE601-14 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel Araştırma sürecini incelemek, bilimsel araştırma yöntemlerini inceleyerek, araştırma için gerekli literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor ve makale yazımı konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Araştırma ve araştırma konusunun bilimsel etiğe uygunluğunu değerlendirir. | 2 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini bilir ve arasındaki farkı açıklar. | 3 | Uygun araştırma konularını ve veri toplama araçlarını belirler. | 4 | Veri değerlendirme ve sonuçları yorumlar. | 5 | Araştırma sonucunda değerlendirme ve raporlaştırmayı yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilim ve araştırmayla ilgili temel kavramlar (bilim, bilgi, araştırma, yöntem v.b.), bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler araştırma türleri, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplamaaraçları (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilim ve araştırma kavramları | | | 2 | Bilimsel etik ve araştırma | | | 3 | Araştırma türleri ve arasındaki farklar | | | 4 | Literatür taraması ve araştırma konusu belirleme | | | 5 | Araştırma problemi ve örneklem seçimi | | | 6 | Veri toplama araçları | | | 7 | Geçerlilik ve güvenirlilik | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Veri analizi ve değerlendirme | | | 10 | Nicel ve nitel veri analizi | | | 11 | Nicel ve nitel veri analizi | | | 12 | Tanımlama, yorumlama ve önermeler | | | 13 | Deneysel araştırmanın planlama, uygulama ve analizi | | | 14 | Raporlaştırma | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Seyidoğlu, H. (1997).Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. Güzem Can Yayınları, İstanbul.
2. Kuş, E. (2005). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
3. Çömlekçi, N. (2001). Bilimsel araştırma yöntemi ve istatistiksel anlamlılık sınamaları. Bilim Teknik Yayınevi, Eskişehir.
4.Ekiz, D. (2003).Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı Yayıncılık, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|