Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBE601-14EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel Araştırma sürecini incelemek, bilimsel araştırma yöntemlerini inceleyerek, araştırma için gerekli literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor ve makale yazımı konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Araştırma ve araştırma konusunun bilimsel etiğe uygunluğunu değerlendirir.
2Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini bilir ve arasındaki farkı açıklar.
3Uygun araştırma konularını ve veri toplama araçlarını belirler.
4Veri değerlendirme ve sonuçları yorumlar.
5Araştırma sonucunda değerlendirme ve raporlaştırmayı yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim ve araştırmayla ilgili temel kavramlar (bilim, bilgi, araştırma, yöntem v.b.), bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler araştırma türleri, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplamaaraçları (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim ve araştırma kavramları
2Bilimsel etik ve araştırma
3Araştırma türleri ve arasındaki farklar
4Literatür taraması ve araştırma konusu belirleme
5Araştırma problemi ve örneklem seçimi
6Veri toplama araçları
7Geçerlilik ve güvenirlilik
8Ara sınav
9Veri analizi ve değerlendirme
10Nicel ve nitel veri analizi
11Nicel ve nitel veri analizi
12Tanımlama, yorumlama ve önermeler
13Deneysel araştırmanın planlama, uygulama ve analizi
14Raporlaştırma
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Seyidoğlu, H. (1997).Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. Güzem Can Yayınları, İstanbul. 2. Kuş, E. (2005). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Anı Yayıncılık, Ankara. 3. Çömlekçi, N. (2001). Bilimsel araştırma yöntemi ve istatistiksel anlamlılık sınamaları. Bilim Teknik Yayınevi, Eskişehir. 4.Ekiz, D. (2003).Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma7749
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7749
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7749
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26
ÖÇ153254324323444544355443435
ÖÇ244355323354544544545354543
ÖÇ354333332245534544454435443
ÖÇ443442322223434553555455543
ÖÇ553332424244454545444455545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00