Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBE600T | TEZ DANIŞMANLIĞI | Zorunlu | 2 | 3 | 24 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersle bilim uzmanı adayının bir akademik çalışma yapmanın asgari şartlarına yönelik (alan yazın taraması yapma, gerçekleştirmeyi amaçladığı bilimsel çalışma için uygulama alanlarını belirleme, uygulamayı gerçekleştirebilme, elde ettiği bulguları analiz edebilme ve bulgularına dayalı sonuçlara ulaşarak önerilerde bulunabilme) bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Cengiz ÖZYÜREK, Doç. Dr. Erol TAŞ, Yrd. Doç. Dr. İkramettin DAŞDEMİR, Yrd. Doç. Dr. Elif ÇİL, Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir akademik çalışma yapmanın asgari şartlarını öğrenir. | 2 | Yürüteceği bilimsel araştırma ile ilgili kaynaklara ulaşma konusunda fikir sahibi olur. | 3 | Yürüteceği bilimsel araştırma ile ilgili uygulama alanları belirleme becerisi kazanır. | 4 | Yürüteceği bilimsel araştırma için bilimsel ilkelere dayanan örneklem belirler. | 5 | Yürüteceği bilimsel araştırma problemlerine cevap bulmak için bilimsel gerekleri yerine getirilmiş veri toplama araçları geliştirir. | 6 | Araştırmasına veri setini araştırma amaçları doğrultusunda analiz eder. | 7 | Araştırma verilerinin analiz sonuçlarını yorumlar. | 8 | Araştırma verilerinin analiz sonuçlarını tablo ve grafiklerle özetler. | 9 | Araştırma bulgularını benzer araştırma bulgularını kullanarak yorumlar. | 10 | Araştırma bulgularından araştırma sonuç ve önerlilerini çıkarsar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersin önkoşulu ya da eşkoşulu bulunmamaktadır |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Önerillen dersler:
Araştırma teknikleri |
Dersin İçeriği |
Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tez konusunu belirlemek için yapılacak çalışmaların yönlendirilmesi | | | 2 | Tez konusunun belirlenmesi | | | 3 | Alanyazının belirlenmesi ve taranması | | | 4 | Tez projesinin hazırlanması | | | 5 | Yapılacak çalışmanın niteliğine göre planlamaların yapılması | | | 6 | Kavramsal çerçevenin oluşturulmasında kılavuzluk edilmesi | | | 7 | Yapılacak çalışma için uygun veri toplama aracı geliştirme çalışmalarına kılavuzluk edilmesi | | | 8 | Ölçme aracının bilimsel gereklerinin yerine getirilmesi | | | 9 | Yapılan çalışmalara dayalı olarak tezin içindekiler kısmının oluşturulması | | | 10 | Uygulama gerektiren çalışmalar için uygun alanlarının belirlenmesi | | | 11 | Uygulama geri dönütlerinin gözden geçirilmesi | | | 12 | Uygulama geri dönütlerinin gözden geçirilmesi | | | 13 | Uygulama geri dönütlerinin gözden geçirilmesi | | | 14 | Veri analizine rehberlik etme | | | 15 | Bulguların değerlendirilmesine katkı sağlama | | | 16 | Tezin okunarak savunulur hale getirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Karasar, N.(2008) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
• Karasar,N. (2013). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
• Yıldırım,A. & Şimşek,H. (2006).Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
• Balcı, A. (2013). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara.
• Büyüköztürk, Ş. vd. (2013) Bilimsel Araştırma Yöntemleri.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 100 | 100 |
Proje Sunma | 1 | 80 | 80 |
Bireysel Çalışma | 6 | 60 | 360 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ10 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|