Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6025İLKOKUL FEN KONULARINDAKİ KAVRAM YANILGILARI VE ÇÖZÜM YOLLARIZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; fen konularıyla ilgili öğrencilerde var olan kavram yanılgılarının nedenleri, nasıl tespit edildikleri ve bu yanılgıların giderilmelerinde kullanılabilecek öğretim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak ve fen konularını öğretirken bunlara nasıl dikkat edilmesi gerektiğini anlamaktır. Literatürde bulunan fen konularıyla ilgili öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının araştırılması ve uygun çözüm yöntemlerinin geliştirilmesi bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Kavram yanılgısı kavramının tarihsel gelişimini kavrar
2Fen eğitiminde kavram yanılgısının önemini fark eder.
3Fen eğitimiyle ilgili izlencede yer alan konularla ilgili kavram yanılgılarını kavrar.
4Fen eğitimiyle ilgili kavram yanılgılarının tespitini kavrar.
5Fen izlencesindeki kavram yanılgılarını ortaya çıkaran etkinlik uygular.
6Fenn eğitimindeki kavram yanılgılarının nasıl ortadan kaldırılabileceğini uygulamalarla tasarlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde aşağıda adı geçen kavramlar sırası ile ele alınacaktır: • Kavram yanılgısı nedir? • Kavram yanılgısının oluşma sebepleri nelerdir? • Öğretmenin, ders kitaplarının kullanılmasının ve hazırlanmasının öğrencideki kavram yanılgısına olan etkisi nedir? • Kavram yanılgılarının nasıl tespit edilebilir? • Fen konuları ile ilgili örnek kavram yanılgıları • Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılabilecek öğretim yaklaşımları nelerdir? •Bu öğretim yaklaşımları sınıf içinde nasıl kullanabilir?
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve amacı hakkında öğrencilerin bilgilendirme
2Kavram yanılgısının tanımlanması
3Fen eğitiminde kavram yanılgısının oluşma sebeplerinin irdelenmesi
4Öğretmenin fen eğitimdeki kavram yanılgılarına etkisinin ele alınması
5Ders kitaplarının fen eğitimdeki kavram yanılgılarına etkisinin ele alınması
6Fen eğitimdeki kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yaklaşımların irdelenmesi
7Fen eğitimdeki kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yaklaşımların irdelenmesi
84. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
9Ara sınav 4. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
105. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
116. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
127. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
138. sınıf fen ve teknoloji izlencesindeki kavram yanılgılarının irdelenmesi
14Değerlendirme ve kapanış
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Fraser B. J., Biddle B. J., Tobin K. G., Godd T. L., Goodson I. F. (1998) International handbook of science education, Springe [2] Balcı A. (2007) Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem Yayıncılık [3] Erginer, A. (2006). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri Türkiye Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Pegem A Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)163
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1454545544434
ÖÇ2545554554344
ÖÇ3554344543454
ÖÇ4345334543445
ÖÇ5435544544454
ÖÇ6334344443444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00