Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB6024 | ÖĞRETİMDE YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALAR | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin öğretme-öğrenme yaklaşımlarını çeşitli düzey ve türdeki derslerde ve yaşamında etkili olarak kullanmalarına rehberlik etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist. Prof. Seher BAYAT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçleri düzenler | 2 | Üst düzey düşünme becerilerini öğretir; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme; öğrenen özerkliğini ve motivasyonunu destekleyen modelleri bilir; verimli öğrenmeyi sağlayan öğrenme ortamı ve sınıf yönetimi; etkili öğretme ve öğrenme modelleri ve stratejileri. | 3 | Konumlandırılmış öğrenme, bilişsel çıraklık, beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme; öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller; üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri. Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi; üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi | | | 2 | Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme | | | 3 | Karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme | | | 4 | Karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme | | | 5 | Öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller | | | 6 | Öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller | | | 7 | Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri | | | 8 | Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri | | | 9 | Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri | | | 10 | Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık | | | 11 | Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık | | | 12 | Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık | | | 13 | Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları | | | 14 | Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları | | | 15 | Raporların sunumu | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9.
Fidan (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara:Alkım Yayınevi.
Bilen, M. (1989). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Gelecek Yayıncılık.
Senemoğlu, N. (2010). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Woolfolk, E. A. (1993). Educational Psychology.Boston: Allyn and Bacon,
Jensen, E. (1996). Brain-Based Learning, USA: Turning Point Publishing
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|