Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6024ÖĞRETİMDE YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALARZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin öğretme-öğrenme yaklaşımlarını çeşitli düzey ve türdeki derslerde ve yaşamında etkili olarak kullanmalarına rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Seher BAYAT
Öğrenme Çıktıları
1Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçleri düzenler
2Üst düzey düşünme becerilerini öğretir; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme; öğrenen özerkliğini ve motivasyonunu destekleyen modelleri bilir; verimli öğrenmeyi sağlayan öğrenme ortamı ve sınıf yönetimi; etkili öğretme ve öğrenme modelleri ve stratejileri.
3Konumlandırılmış öğrenme, bilişsel çıraklık, beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme; öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller; üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri. Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık. Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beyin dostu öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi; üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi
2Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi; karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme
3Karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme
4Karmaşık bilişsel süreçler: kavram öğrenme, yapılandırılmış, yapılandırılmamış ve yaratıcı problem çözme
5Öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller
6Öğrenici özerkliği ve motivasyonunu destekleyen modeller
7Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri
8Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri
9Üretici öğrenmeyi sağlayan öğrenme çevresi ve sınıf yönetimi; etkili öğretme, öğrenme model ve stratejileri
10Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık
11Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık
12Yetişkin eğitiminde öğretimi düzenleme; ortamında öğrenme (situated learning), bilişsel çıraklık
13Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları
14Beş zihin alanını geliştirmeye yönelik eğitim ortamları
15Raporların sunumu
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Fidan (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara:Alkım Yayınevi. Bilen, M. (1989). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Gelecek Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2010). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Woolfolk, E. A. (1993). Educational Psychology.Boston: Allyn and Bacon, Jensen, E. (1996). Brain-Based Learning, USA: Turning Point Publishing
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14342
Tartışma14114
Rapor Hazırlama3515
Rapor Sunma326
Proje Sunma11414
Bireysel Çalışma14342
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)161
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1545454445544
ÖÇ2443434443444
ÖÇ3354334434333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00