Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB6023 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye'deki öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini değerlendirmek, Türkiye'de öğretmen yetiştirme çalışmalarının niteliğini analiz etmek için gerekli bilgi ve becerileri ve Türkiye'deki öğretmen yetiştirme sistemini değerlendirmek, mevcut ölçüt ve standartlar doğrultusunda öğrencilere öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini açıklayabilecektir. | 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini analiz edebilir. | 3 | Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar Türkiye'de öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini öğretim alanlarına göre değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Hoban, G. F., & Hoban, G. F. (2002). Teacher learning for educational change: A systems thinking approach. Buckingham: Open University Press.
Brousseau, B. A., Book, C., & Byers, J. L. (1988). Teacher beliefs and the cultures of teaching. Journal of Teacher Education, 39(6), 33-39.
Öğretmen eğitimi konusunda kaleme alınmış ulusal, uluslararası raporlar, makaleler, tezler ve bildiriler. |
Dersin İçeriği |
Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri
Meslek Olarak Öğretmenlik
Öğretmen Yetiştirme Programlarının Özellikleri
Dünyada ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmen Yetiştirme Programları Modelleri
Öğretmen Eğitiminin Kalitesinin Artırılmasına Yönelik Çalışma ve Öneriler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri: Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim, Ortaöğretim | | | 2 | Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri: Yükseköğretim | | | 3 | Meslek Olarak Öğretmenlik | | | 4 | Öğretmen Yetiştirme Programlarının Özellikleri | | | 5 | Köy İlköğretim Okullarına Yönelik Öğretmen Yetiştirme Uygulamaları | | | 6 | İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi | | | 7 | Dünyada Öğretmen Eğitimi Modelleri | | | 8 | Dünyada Öğretmen Eğitimi Modelleri | | | 9 | Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmen Yetiştirme Programlarını İnceleyen Akademik Çalışmalar, Ulusal ve Uluslararası Raporların Değerlendirilmesi | | | 10 | Öğretmen Eğitiminde Kalite Geliştirme Çalışmaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türkiye’de ve dünyada öğretmen eğitimi öğretim programları
United States. National Commission for Excellence in Teacher Education, & National Institute of Education (US). (1985). A call for change in teacher education. Amer Assn of Colleges for Teacher.
Vasishtha, K. K. (1979). Teacher Education in India: A Study in New Dimensions. Concept Publishing Company.
Hoban, G. F., & Hoban, G. F. (2002). Teacher learning for educational change: A systems thinking approach. Buckingham: Open University Press.
Elliott, J. (Ed.). (2011). Reconstructing teacher education (Vol. 221). Routledge. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|