Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6023ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARIZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye'deki öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini değerlendirmek, Türkiye'de öğretmen yetiştirme çalışmalarının niteliğini analiz etmek için gerekli bilgi ve becerileri ve Türkiye'deki öğretmen yetiştirme sistemini değerlendirmek, mevcut ölçüt ve standartlar doğrultusunda öğrencilere öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini açıklayabilecektir.
2Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini analiz edebilir.
3Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar Türkiye'de öğretmen yetiştirme programlarının özelliklerini öğretim alanlarına göre değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Hoban, G. F., & Hoban, G. F. (2002). Teacher learning for educational change: A systems thinking approach. Buckingham: Open University Press. Brousseau, B. A., Book, C., & Byers, J. L. (1988). Teacher beliefs and the cultures of teaching. Journal of Teacher Education, 39(6), 33-39. Öğretmen eğitimi konusunda kaleme alınmış ulusal, uluslararası raporlar, makaleler, tezler ve bildiriler.
Dersin İçeriği
Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri Meslek Olarak Öğretmenlik Öğretmen Yetiştirme Programlarının Özellikleri Dünyada ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmen Yetiştirme Programları Modelleri Öğretmen Eğitiminin Kalitesinin Artırılmasına Yönelik Çalışma ve Öneriler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri: Okul Öncesi Eğitim, İlköğretim, Ortaöğretim
2Türk Eğitim Sisteminin Hukuki Temelleri ve Yapısal Özellikleri: Yükseköğretim
3Meslek Olarak Öğretmenlik
4Öğretmen Yetiştirme Programlarının Özellikleri
5Köy İlköğretim Okullarına Yönelik Öğretmen Yetiştirme Uygulamaları
6İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi
7Dünyada Öğretmen Eğitimi Modelleri
8Dünyada Öğretmen Eğitimi Modelleri
9Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmen Yetiştirme Programlarını İnceleyen Akademik Çalışmalar, Ulusal ve Uluslararası Raporların Değerlendirilmesi
10Öğretmen Eğitiminde Kalite Geliştirme Çalışmaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkiye’de ve dünyada öğretmen eğitimi öğretim programları United States. National Commission for Excellence in Teacher Education, & National Institute of Education (US). (1985). A call for change in teacher education. Amer Assn of Colleges for Teacher. Vasishtha, K. K. (1979). Teacher Education in India: A Study in New Dimensions. Concept Publishing Company. Hoban, G. F., & Hoban, G. F. (2002). Teacher learning for educational change: A systems thinking approach. Buckingham: Open University Press. Elliott, J. (Ed.). (2011). Reconstructing teacher education (Vol. 221). Routledge.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav18080
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1445454544543
ÖÇ2345455454554
ÖÇ3544555455545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00