Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6022ÇOCUK GELİŞİMİ ARAŞTIRMALARIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Çocuk gelişimindeki çağdaş yaklaşımlara yönelik eğitim öğretim ve değerlendirme süreçlerini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşlerini öğrenir.
2Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşlerini söyler.
3Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Deweynin hayatı ve görüşlerini anlatır.
4Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerini sıralar
5Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşlerini anlatır.
6Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımını açıklar.
7Okul öncesi eğitimde Bank Street programını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piaget’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amaç, önem ve içeriği
2Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne ve Ratkenin hayatı ve görüşleri
3Comenius, Locke ve Fenelonun hayatı ve görüşleri
4Rousseau ve Pestalozzinin hayatı ve görüşleri
5Salzman ve Herbartın hayatı ve görüşleri
6Fröbel ve Deweynin hayatı ve görüşleri
7Montessorinin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özellikleri
8Vygotsky ve Piagetnin hayatı ve görüşleri
9Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı
10Okul öncesi eğitimde Bank Street programı
11Okul öncesi eğitimde Waldorf okulları
12Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımı
13Okul öncesi eğitimde Head Start programı
14Genel Değerlendirme
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Derse Katılım12020
Deney12020
Gözlem12020
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1444434444444
ÖÇ2444344444443
ÖÇ3444444443444
ÖÇ4444444334444
ÖÇ5344444434444
ÖÇ6444433333444
ÖÇ7443333334444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00