Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SÖB6021NİTEL VERİ ANALİZİZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temelleri bilgisi, nitel veri toplama bilgisi ve becerisi, nitel veri analizi yaklaşımları bilgisi ve becerisi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1eğitim araştırmalarında temel kabuller ile araştırma yöntemleri arasındaki ilişkiye yönelik anlayış geliştirecek
2nitel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirecek
3nitel yaklaşımla bir araştırma önerisi hazırlayacak
4toplamış oldukları verileri analiz edecek
5nitel bir araştırma raporu hazırlayacak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; Temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmalar; Nitel veri toplama teknikleri; Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi; Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik, genelleme ve etik; Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; Araştırma önerisi geliştirme; Nitel veri analizi; Son raporun yazımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji, metot
2Paradigmalar: pozitivizm, post-pozitivizm, praxis
3Nitel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri, Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi
4Nitel araştırmada nitelik ve etik
5Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü, Nitel araştırma problemi belirleme
6Nitel veri analizi yaklaşımları: betimleyici ve yorumlayıcı analiz
7Nitel araştırmalarda veri toplamada ve analizde önemli araçlar: yansıtıcı notlar, kenar notları, memo
8ara sınav
9Nitel veri analiz safhaları: veri toplama, veri indirgeme, veri sergileme ve sonuç çıkarma
10Verilerin indirgenmesi ve kodlama: birinci seviye, ilişkisel, tematik ve örüntü kodları
11Verilerin sergilenmesi: betimleyici analiz ve raporlaştırma
12Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma
13Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma
14Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Miles, M. B. ve Huberman, A. M.1994; Qualitative Data Analysis, Sage, London Patton, M.Q. 2002; Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage, London Strauss, A. ve Corbin, J. 1996; Basics of Qualitative Research, Sage, London
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Rapor Sunma122
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)139
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1444443344444
ÖÇ2444444444434
ÖÇ3444444454554
ÖÇ4444445444554
ÖÇ5444555554444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00