|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SÖB6021 | NİTEL VERİ ANALİZİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Nitel eğitim araştırmalarının kuramsal temelleri bilgisi, nitel veri toplama bilgisi ve becerisi, nitel veri analizi yaklaşımları bilgisi ve becerisi
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | eğitim araştırmalarında temel kabuller ile araştırma yöntemleri arasındaki ilişkiye yönelik anlayış geliştirecek | 2 | nitel veri toplama teknikleri hakkında bilgi ve becerilerini geliştirecek | 3 | nitel yaklaşımla bir araştırma önerisi hazırlayacak | 4 | toplamış oldukları verileri analiz edecek | 5 | nitel bir araştırma raporu hazırlayacak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem; Temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji ve metot; paradigmalar; Nitel veri toplama teknikleri; Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi; Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik, genelleme ve etik; Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü; Araştırma önerisi geliştirme; Nitel veri analizi; Son raporun yazımı
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilimin doğası, bilimsel bilgi, bilimsel yöntem, temel kabuller: ontoloji, epistemoloji, metodoloji, metot
| | | 2 | Paradigmalar: pozitivizm, post-pozitivizm, praxis
| | | 3 | Nitel araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri, Nitel ve nicel yaklaşımların birleştirilmesi
| | | 4 | Nitel araştırmada nitelik ve etik
| | | 5 | Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolü, Nitel araştırma problemi belirleme
| | | 6 | Nitel veri analizi yaklaşımları: betimleyici ve yorumlayıcı analiz
| | | 7 | Nitel araştırmalarda veri toplamada ve analizde önemli araçlar: yansıtıcı notlar, kenar notları, memo
| | | 8 | ara sınav | | | 9 | Nitel veri analiz safhaları: veri toplama, veri indirgeme, veri sergileme ve sonuç çıkarma
| | | 10 | Verilerin indirgenmesi ve kodlama: birinci seviye, ilişkisel, tematik ve örüntü kodları
| | | 11 | Verilerin sergilenmesi: betimleyici analiz ve raporlaştırma
| | | 12 | Verilerin sergilenmesi: içerik analizi ve raporlaştırma
| | | 13 | Verilerin sergilenmesi: Tablolar ve ağların oluşturulması, veri girme ve bulguları yazma
| | | 14 | Sonuç çıkarmada kullanılabilecek taktikler
| | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Miles, M. B. ve Huberman, A. M.1994; Qualitative Data Analysis, Sage, London
Patton, M.Q. 2002; Qualitative Research and Evaluation Methods, Sage, London
Strauss, A. ve Corbin, J. 1996; Basics of Qualitative Research, Sage, London
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Okuma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|